تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

تصویر برداری از یوزپلنگ ایرانی در پارک ملی کویر

  • کد خبر : 47530
  • 25 تیر 1393 - 10:11
تصویر برداری از یوزپلنگ ایرانی در پارک ملی کویر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: برای چندمین بار متوالی از یوزپلنگ ایرانی در پارک ملی کویر تصویر برداری شده است که تصویر برداری مرحله آخر در شب می باشد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی کمال مهر،عباس علی دامنگیر مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: برای چندمین بار متوالی از یوزپلنگ ایرانی در پارک ملی کویر تصویر برداری شده است که تصویر برداری مرحله آخر در شب می باشد.

وی تصریح کرد: پارک ملی کویر به لحاظ موقعیت جغرافیایی، عوامل تهدید کننده حیات یوزپلنگ، نظیر چرای مفرط دام در زیستگاه ، سگ های گله، تخریب زیستگاه و تصادفات جاده ای را ندارد و عواملی چون امنیت بالا و وجود طعمه فراوان، موجب گشته است تا زیستگاه بسیار مناسبی برای یوزها و دیگر گوشتخوران ایران باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد : پارک ملی کویر در جنوب غربی استان سمنان در حد فاصل کویر مرکزی ایران و دریاچه نمک واقع شده است؛ و دارای ۳۱ گونه پستاندار ، ۱۳۱ گونه پرنده و ۲۰ گونه خزنده می باشد. که از این جمله میتوان به آهو ، جبیر ، یوزپلنگ ، گربه شنی، کل و بز ، قوچ و میش ، پلنگ، کاراکال، روباه شنی، روباه معمولی، کفتار، گرگ، شغال، خرگوش، تشی و پرندگانی نظیر سارگپه ، عقاب طلایی ، کرکس نام برد .

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x