تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

۶۴ درصد معتادین قشر جوان جامعه هستند

  • کد خبر : 41874
  • 20 خرداد 1393 - 1:24
۶۴ درصد معتادین قشر جوان جامعه هستند

ربیعی‌زاده طی بررسی شورای هماهنگی ستاد مواد مخدر بر روی هزار و ۲۵ نفر از معتادین انجام داد ۱۱درصد آنها بی‌سواد، ۶درصد آنها بیکار مطلق و ۶۴ درصد آنها از نظر سنی از قشر جوان جامعه بودند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی کمال مهر ، احمد ربیع‌زاده رئیس شورای هماهنگی ستاد مواد مخدر استان تهران در افتتاحیه مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبودیافتگان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: طی بررسی که بر روی هزار و ۲۵ نفر از افراد تحت درمان شورای هماهنگی ستاد مواد مخدر استان تهران از تاریخ ۹۲.۱۲.۲۴ تا ۹۳.۰۲.۱۰ انجام شد حدود ۱۱درصد از این افراد بی‌سواد،‌۸۹درصد آنها دارای سواد در مقطع ابتدایی تا کارشناسی ارشد بودند و ۶۶درصد آنها مدرک تحصیلی سیکل داشتند بنابراین نمی‌توان بی‌سوادی را عامل اعتیاد دانست اگرچه سطح سواد می‌تواند عامل بازدارنده این امر باشد.

وی افزود: حدود ۶درصد از این افراد بیکار مطلق هستند و ۹۴ درصد آنها شاغل‌اند و ۶۵۵ نفر از آنها از سنین بین ۱۸تا۴۰سال بودند که نشان می‌دهد ۶۴ درصد آنها از سن جوان جامعه می‌باشند.

ربیع‌زاده تصریح کرد: در گذشته از مواد مخدر به عنوان درمان دارویی استفاده می‌شد اما امروزه این امر موجب آلوده ساختن محیط اجتماعی،‌ خانواده و فرد شده است.

رئیس شورای هماهنگی ستاد مواد مخدر استان تهران اظهار داشت: مواد مخدر می‌تواند آسیب‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی زیادی را به همراه داشته باشد به طوریکه در سال گذشته ۸هزار و ۴۴۰نفر را تحت درمان قرار دادیم و هزار و ۵۰۰نفر از معتادین متجاهر زیر پوشش خود قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح این مراکز می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد داشته باشد.

انتهای‌پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x