تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

شرکت‌ها خواستار بازپرداخت تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی شدند

  • کد خبر : 40416
  • 04 خرداد 1393 - 12:33
شرکت‌ها خواستار بازپرداخت تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی شدند

فعالان بخش خصوصی و مدیران شرکت‌هایی که از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای تاسیس و یا توسعه‌ کارخانه‌های تولیدی و صنعتی استفاده کرده‌اند، در بیانیه‌ای خواسته‌های خود را جهت بازپرداخت تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر؛ فعلان بخش خصوصی و مدیران شرکت‌هایی که از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای تاسیس و یا توسعه‌ی کارخانه جات تولیدی و صنعتی استفاده کرده‌اند، در گردهمایی امروز در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران خواسته‌های خود را جهت باز پرداخت تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی با حفظ و تداوم تولید، افزایش اشتغال، جلوگیری از تعطیلی کارخانه جات و ورشتکستگی صاحبان صنایع به شرح زیر اعلام نمودند.

۱. با توجه ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به قوای سه گانه که حمایت از صناعی و تولیدات داخلی در اکثر بنده‌های ۲۴ گانه آن تاکید شده است، اجبار نمودن صاحبان صنایع به پرداخت بدهی‌های ارزی خارج از نرخ روز گشایش که توجیه اقتصادی، مالی و فنی طرح‌های صنعتی در مبنای آن صورت گرفته، منجر به کاهش تولید، افزایش بیکاری و مالا توقف و ورشکستگی صنایع خواهد شد.

۲.چون کلیه‌ی بدهی‌های ارزی تهاتر شده توسط چهار بانک (صادرات، ملت، رفاه و تجارت) که به نرخ روز مبادله و تهاتر، تبدیل به ریال و برابر بخش نامه شماره‌ی ۹۱/۳۱۰/۶۳۲ مورخ ۱۸/۱۱/۹۱ مندرج درماده ۱۹ بخش نامه شماره‌ی ۶۰/۱۰۱۹ مورخ ۲۴/۱۲/۹۲ محاصبه و در سررسید اقتصات آن مطالبه می‍شود، انتظار داریم که شورای محترم پول و اعتبار با عنایت به بند ط تبسره ی ۵ قانون بودجه سال جاری در جهت رفع تبعیض از تسهیلات گیرندگان حساب ذخیره ارزی برای تصیفه‌ی بهدی سایر بانک‌ها از نظر تعیین نرخ مدت زمان باز پرداخت، نحوه‌ی تصویه و بخشودگی(مانند چهار بانک فوق) تصمیم عادلانه ای اتخاذ نمایند.

۳. اعتبارات اسنادی و بروات اعئم از ریفاینانس، مدت دار، نقدی و حواله جات از منابع مختلف بانک‌ها و حساب‌ ذخیره ارزی به جهت واردات مواد اولیه و ماشین آلات و تامین پروژه‌های صنعتی خدمات فنی مهندسی پرداخت شده است، بر اساس نرخ روز گشایش تصویه شود.

کاهش تورم، خروج از رکود، رشد تولید و صادرات، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، توسعه‌ی اقتصادی و رفاه و آساش ملت شریف ایران در پناه اسلام و قرآن آرزوی ما است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x