تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

سارق اینترنتی رفیق دوران دانشجویی از آب در آمد

  • کد خبر : 38846
  • 26 اردیبهشت 1393 - 12:25
سارق اینترنتی رفیق دوران دانشجویی از آب در آمد

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از دستگیری سارق اینترنتی خبر داد که با به دست آوردن مشخصات حساب بانکی دوست همخوابگاهی‌اش به وی دستبرد زده بود.

ارسال به دوستان

به گزارش کمال مهر، سرهنگ سید محسن عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی اظهار با اعلام این خبر اظهار داشت: فردی با تنظیم دادخواست به پلیس فتا مراجعه کرد و از برداشت مبلغ ۱۲ میلیون ریال از حساب خود اطلاع داد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت:‌ کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحقیقات علمی خود را آغاز کردند و در بررسی‌ها بعدی دریافتند متهم  از طریق خرید اینترنتی اقدام به خرید یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند کرده است.

وی افزود: با اقدامات فنی و ردزنی‌های اینترنتی، متهم شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تصریح کرد:‌ این فرد در تحقیقات اولیه منکر ارتکاب هر گونه جرمی شد، اما در رویارویی با عدله و مستندات دیجیتالی راهی جز بیان حقیقت ندید و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت: هنگامی که دوست هم‌خوابگاهیم کارت عابر بانک خود را به همراه رمز اول و دوم روی میز گذاشته بود این اطلاعات و مشخصات به دست آورده‌ام  و دست به چنین اقدامی زدم.

سرهنگ عرفانی با اشاره به این مطلب که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است به شهروندان هشدار داد به منظور جلوگیری از چنین اقداماتی باید افراد نسبت به تغییر رمز کارت خود به صورت دوره‌ای و فعال نمودن پیامک حساب الکترونیکی خود اقدام کنند و از نگهداری رمز اول و دوم در کنار عابر بانک جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930226000187#sthash.OLqfmMaH.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x