تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

پیش‌بینی وضع هوا در روزهای پایانی هفته

  • کد خبر : 38577
  • 24 اردیبهشت 1393 - 9:44
پیش‌بینی وضع هوا در روزهای پایانی هفته

به گفته یک کارشناس هواشناسی، هوا در روزهای پایانی هفته به سمت کاهش دما خواهد رفت و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات از ساعات ابتدایی شب رخ خواهد داد.

به گزارشکمال مهرفریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفتگو بابازار خبر به تشریح وضعیت هوا در روزهای پایانی هفته پرداخت و گفت: نقشه‌های هواشناسی رگبار و رعدوبرق در ساعاتی از عصر و اوایل شب را در برخی از مناطق شمال غرب، غرب و همچنین دامنه‌های مرکزی زاگرس نشان می‌دهد.

 

وی ادامه داد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه که به‌روزهای پایانی هفته نزدیک می‌شویم علاوه بر این مناطق در برخی از مناطق جنوب غرب کشور استان‌هایی مثال خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد همچنین با شدت کمتر در دامنه‌های البرز، استان‌های قزوین و زنجان رگبار و رعد برق در ساعات اولیه شب جریان خواهد داشت.

گودرزی افزود: بارش‌ها برای فردا، سه‌شنبه در دامنه‌های زاگرس شدیدتر خواهد بود و در استان‌هایی چون لرستان، همدان، غرب کرمانشاه و برخی از مناطق آذربایجان شرقی و همین‌طور استان زنجان بارش‌ها شدیدتر خواهد شد که با توجه به فصل بهار و ویژگی بارش‌های بهاری که به‌صورت محلی شدید و کوتاه‌مدت است سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر عمومی را برای این مناطق پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس هواشناسی به هم‌وطنان توصیه کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی در نظر گرفته شود. اما به سبب افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گردوخاک را برای استان‌هایی مثل ایلام، بوشهر، خوزستان خواهیم داشت که باعث کاهش دید افقی در این مناطق می‌شود.

وی اظهار کرد: وزش بادهای شدید در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه سواحل خلیج‌فارس به‌ویژه مناطق شرقی این دریا و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود، شناورهای سبک تفریحی از تردد در خلیج‌فارس برای این روزها خودداری کنند.

گودرزی بیان کرد: امروز در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور، شمال استان سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان جنوبی وزش باد و گردوخاک را به همراه خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی تأکید کرد: آسمان تهران برای ۲۴ ساعت آینده قسمتی ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر و گاهی هم وزش باد روبرو خواهیم شد. برای سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال بارش پراکنده و خفیف بهاری را در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌کنیم و دما در تهران امروز حداکثر به ۳۲ درجه می‌رسد که در طول روز نسبت به روز گذشته یک درجه هوا گرم‌تر هست، برای فردا تفاوت دمایی خاصی را برای تهران نخواهیم داشت، اما از چهارشنبه شاهد کاهش دما تا ۲ درجه در پایتخت هستیم.

وی برای اطلاع مسافران شمالی کشور در روزهای تعطیلات برای ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب احتمال بارش‌های پراکنده و بهاری را پیش بنی کرد و خاطرنشان کرد: بارش پراکنده در روزهای پایانی هوا را در این استان‌ها لطیف‌تر خواهد کرد و برای استان گلستان پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود اما چهارشنبه‌شب برای این استان بارش‌های خفیف و پراکنده را شاهد خواهیم بود. سواحل دریای خزر ازلحاظ دمایی در یکی دو روز آینده خیلی تفاوتی ندارد اما از روز چهارشنبه هوای این سواحل نیز کمی خنک‌تر می‌شود.

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x