تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

وقتی که زن‌ها زودتراز مردان می‌میرند!

  • کد خبر : 37917
  • 20 اردیبهشت 1393 - 10:17
وقتی که زن‌ها زودتراز مردان می‌میرند!

مدت زمانی است که همچون گذشته به مانند دوران قاجار و پهلوی زنان و دختران قلیان‌‍‌های خود را چاق می‌کنند و به مانند مردان از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش کمال مهر، مصرف قلیان یکی ازمعضلات اجتماعی در جامعه‌ی ما می‌باشد که بیشتر از هر قشری در جامعه‌، این جوانان هستند که به سمت آن گرایش دارند و در این بین دختران به مانند پسران از قلیان استفاده می‌کنند، به طوری که مصرف آن در بین دختران رو به افزایش است.

محمد مقدم، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شاغل بودن والدین و نبود نظارت کافی طی دوران رشد فرزندان، زمینه آسیب‌پذیر بودن آن‌ها را در آینده فراهم می‌کند، زمانی که والدین تنها به فکر تامین نیاز‌های مادی فرزندان خود هستند و از نیازهای روحی آن‌ها غافل می‌شوند و هیچ برنامه‌ریزی مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت خود به خصوص دخترانشان ندارند، در آن زمان است که دختران به تفریحات نامناسب روی می‌آورند.

وی در ادامه افزود: دختران روحیه‌ی کنجکاوی دارند و برای این که می‌خواهند با دنیای پسران رقابت کنند، سعی می‌کنند هر کاری را که آن‌ها انجام می‌دهند را عملی کنند. غافل از این که آن‌ها از مضرات و معایب استفاده از دخانیات آگاه نیستند و نمی‌‌دانند با استفاده از قلیان چه بر سر سیستم دفاعی بدن خود می‌آورند.

وی در ادامه گفت: استفاده از قلیان در بین دخترانی که وارد محیط‌های کاری، تحصیلی و دانشگاهی می‌شوند، بسیار چشمگیر است. دختران در تلاشند که از هر طریقی زیباتر و جوان‌تر به نظر برسند و از طرفی هم با استفاده از قلیان با شتاب فراوان رو به پیری زودرس می‌روند.

وی در ادامه بیان داشت: دختران امروز، مادران فردا هستند، آن‌ها با مصرف دخانیات نه تنها خود و خوانواده شان، بلکه جامعه را هم دچار مشکل می‌کنند. افزایش استعمال دخانیات در میان دختران جوان و تهدیدی جدی برای آینده جامعه است.

مقدم در پایان خاطرنشان کرد: اگر دختران و زنان به همین رویه در مصرف قلیان و دخانیات ادامه دهند، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد مادران بی‌حوصله‌ای هستیم که در تربیت فرزندان خود عاجز هستند.

این روانشناس گفت: پس بهتر است با یک تلاش همگانی و با کمک مسئولان مربوطه و دادن آگاهی به دختران جوان آن‌ها را از کشیدن قلیان و مصرف دخانیات منع کنیم تا هم بداشت اجتماعی و روانی دختران امروز را حفظ کنیم و هم از نسل آینده حفاظت کنیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x