تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

وهابیت به دنبال رسوخ در داخل ایران از طریق شهر مشهد است/ لوله کشی آب سد دوستی به مشهد اشتباه بود

  • کد خبر : 37152
  • 15 اردیبهشت 1393 - 9:09
وهابیت به دنبال رسوخ در داخل ایران از طریق شهر مشهد است/ لوله کشی آب سد دوستی به مشهد اشتباه بود

امام جمعه مشهد گفت: وهابیت به‌دنبال آن است تا از طریق شهر مشهد به داخل ایران رسوخ کند و هرگز نباید نظارت دقیق و اصل پیشگیری را در این زمینه رها کرد.

به گزارش کمال مهربه نقل از صبح توس، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در جمع اعضای شورای اداری شهرستان “رضویه” در محل دفتر وی، افزود: حساب وهابیت از اهل سنت جداست.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند بگویند وهابیت و اهل‌تسنن مثل یکدیگر هستند و فرقی با هم ندارند؛ این بزرگترین توطئه علیه مسلمین است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: افرادی نیز می‌گویند وهابیت مشهد را فرا گرفته اما باید این موضوع را اثبات کرده و با سند جلو بیایند. باید حساب وهابیت را از اهل‌تسنن جدا کنیم و در خصوص وهابیت باید کار نظارت دقیق‌تر و بیشتری صورت گیرد و افرادی که در حال تبلیغ و ترویج اندیشه‌های وهابیت هستند به دادگاه ویژه و مراجع مربوطه معرفی شوند تا این موضوع ریشه‌کن شود.

وی با تأکید بر اینکه وهابیت به‌دنبال آن است تا از طریق شهر مشهد به داخل ایران رسوخ کند، ابراز کرد: هرگز نباید نظارت دقیق و اصل پیشگیری را در این زمینه رها کرد. طبق بررسی ما، اکثر افرادی که با عنوان اهل‌تسنن وارد مشهد می‌شوند، از کشورهای خارجی و پیام‌آور وهابیت هستند. لذا باید مسئله وهابیت‌ستیزی را از سایر مسائل جدا کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به لوله کشی آب سد دوستی به شهر مشهد، عنوان کرد: آب سد دوستی تمام شده و از ابتدا کار لوله کشی آن به شهر مشهد اشتباه بود چرا که پول چندین پروژه عمرانی و آبرسانی برای آن هزینه شد و اکنون می‌بینیم که کشور افغانستان به تعهدات خود پایبند نبوده و جلوی آب را گرفته است.

وی اظهار کرد: از خیر آب سد دوستی بگذریم و مشکل آب را با کمک مردم حل کنیم. انگیزه مردم راه حل تمامی مشکلات در تمامی عرصه‌ها است.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رفتاری که با شهر رضویه شده بود، همانند رفتاری بود که با بلوار توس مشهد شده است. چندی پیش برای کلنگ‌زنی مسجدی به بولوار توس رفتم و فضای عمرانی آنجا را اسف‌بار دیدم. اهالی منطقه توس از مسئولان خواسته بودند، در آنجا کار عمرانی انجام نشود تا شهرداری از آنها عوارض نگیرد، اما نباید در شهرهایی مانند رضویه اینگونه باشد بلکه باید با کمک شورا، بخشداری و نماینده مجلس، استقلال شهر رضویه پیگیری شود.

وی یادآور شد: خط لوله گاز کنگان از منطقه شهر رضویه عبور می‌کند ولی شهر رضویه دارای انشعاب گاز نیست که این موضوع خجالت‌آور است، مسئولان باید به دنبال اتصال انشعاب گاز برای اهالی باشند و من پشتیبان این کار هستم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x