تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

قالیباف؛ عزل یا جانشینی ضرغامی؟

  • کد خبر : 37140
  • 15 اردیبهشت 1393 - 8:56

موضوعاتی از جمله اینکه قالیباف نمی تواند بیشتر از دو دوره در شهرداری تهران باقی بماند و اینکه او درحال حاضر برای بار سوم شهردار تهران شده است در این زمینه مطرح است. این موضوع در دیوان عدالت اداری در دست بررسی است و همه منتظر رای دیوان هستند.

به گزارش کمال مهر مشاور  محسن رضایی با اشاره به اینکه در ابتدای شورای شهر چهارم محسن رضایی یکی از کاندیداهای شهردار شدن بود، می گوید: «با شروع به کار شورای چهارم آقای رضایی جزو اعضای مورد نظر شورا بود اما با توجه به ترکیبی که در شورای شهر وجود داشت و گزینه های دیگری که مطرح بودند، محسن هاشمی و محمدباقر قالیباف گزینه های نهایی شدند.»
امیر علی امیری در گفت و گو با پیام نو، درباره حضور سه شنبه هفته پیش محسن رضایی در صحن علنی شورای شهر تهران می گوید: «حضور محسن رضایی در شورای شورا به دلیل دیدگاه هایی است که آقای رضایی نسبت به جایگاه شوراها و اداره شهر تهران دارد. به نظرم آقای رضایی می تواند منشا تحولات خوبی در شهر تهران و شهرداری باشد. ایشان به خصوص می تواند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که به تازگی درباره تهران داشته اند، عمل کند. آقای رضایی دیدگاه های خوبی برای تحقق این موارد دارد.»

وی درباره  تثبیت حضور و جایگاه محسن رضایی در شهرداری تهران، می گوید: «قالیباف یا باید خودش کناره گیری کند یا اینکه با استیضاح اعضای شورای شهر کنار گذاشته شود و گزینه دیگری جای وی را بگیرد. استیضاح گزینه بسیار محتمل نیست زیرا این موضوع نیاز به رای دو سوم اعضای شورا دارد. با توجه به ترکیب مساوی اعضای شورا چنین چیزی ممکن نیست.»

وی درباره مطرح بودن موضوع جداشدن قالیباف از شهرداری در شورای شهر تهران، می گوید: «موضوعاتی از جمله اینکه قالیباف نمی تواند بیشتر از دو دوره در شهرداری تهران باقی بماند و اینکه او درحال حاضر برای بار سوم شهردار تهران شده است در این زمینه مطرح است. این موضوع در دیوان عدالت اداری در دست بررسی است و همه منتظر رای دیوان هستند. اما اینکه خود قالیباف بخواهد از شهرداری برود مشخص نیست اما اگر رفتن قالیباف واقعیت داشته باشد گزینه محتمل و مناسب برای شهرداری تهران محسن رضایی است.»

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x