تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

شهری که تاکسی ندارد

  • کد خبر : 32638
  • 18 فروردین 1393 - 16:33
شهری که تاکسی ندارد

بعد از زلزله ۶.۲ ریشتری ۱۳۹۱ ورزقان و وقوع بیش از ۴ هزار زمین‌لرزه و پس‌لرزه دیگر حالا کمتر کسی را در ایران و حتی در جهان می‌توان یافت نام ورزقان را نشنیده یا با آن آشنا نباشد.

 

به گزارش کمال مهر از ورزقان، بعد از زلزله ۶.۲ ریشتری سال ۹۱ ورزقان و وقوع بیش از ۴ هزار زمین‌لرزه و پس‌لرزه دیگر حالا کمتر کسی را در ایران و حتی در جهان می‌توان یافت نام ورزقان را نشنیده یا با آن آشنا نباشد.

ورزقان یکی از شهرهای استان آذربایجان‌شرقی بوده که در بخش مرکزی شهرستان ورزقان واقع شده و مرکز این شهرستان است. این شهر در ۴۰ کیلومتری غرب اهر و ۷۸ کیلومتری شمال تبریز واقع شده ‌است.

شهرستان ورزقان با جمعیت ۴۸ هزار نفر و دارای روستاهای پراکنده فاقد بانک تجارت بوده و مردم این شهرستان درمواقع نیاز کار بانکی مجبورند به شهرستان‌های همجوار اهر، جلفا و تبریز با هزینه‌های زیاد رفت و آمد کنند.

*مردم ورزقان سالیان سال است در انتظار ایجاد شعبه بانک تجارت در این شهر هستند

مسئولان بانک تجارت استان تابلوی بانک تجارت را یک سال قبل از زلزله در این شهر نصب و مردم را با هزاران وعده وعید امیدوار کرده بودند اما متاسفانه بعد از گذشت ۳ سال که مردم در انتظار افتتاح بودند تا از مراجعه به سایر شهرستان‌ها خلاص شوند نزدیک عید نوروز امسال به جای راه‌اندازی، تابلو نصب شده را برداشتند.

فرماندار ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ایجاد شعب بانک تجارت در ورزقان جهت ارائه خدمات بانکی به مردم شهرستان ضروری است.

علی وفادار ادامه داد: هماهنگی‌هایی با مدیرعامل بانک تجارت استان در خصوص راه‌اندازی شعبه بانک تجارت شد تا این شعبه را در اولویت کاری قرار دهند که متاسفانه تا به امروز عملی نشده است.

وی در ادامه خواستار ایجاد هرچه سریع‌تر شعبه بانک تجارت که یکی از نیازهای ضروری مردم این شهرستان است شد.

بدنیست بدانید شهر ورزقان شهر بدون تاکسی هم است

شاید بعید به نظر آید که یک شهر قدیمی و مرکز شهرستان فاقد تاکسی باشد. ورزقان مرکز شهرستان ورزقان با جمعیتی بیش از ۶ هزار نفر جمعیت و مساحتی وسیع و ادارات پراکنده در تمام نقاط شهر دارای دانشگاه آزاد، دانشگاه ملی صنعتی سهند و پیام نور بوده اما یک تاکسی در این شهر وجود ندارد و مردم این شهر را با هزاران مشکل روبه‌رو کرده است.

شهرستان ورزقان با وسعت ۲ هزار و ۳۶۸ کیلومتر مربع (۵.۲ درصد مساحت استان) در ۷۵ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان‌های هریس، و تبریز هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری، شهرستان ورزقان دارای دو بخش به نام‌های مرکزی (شامل دهستان‌های ازومدل جنوبی، ازومدل شمالی، بکرآباد و سینا) و خاروانا (شامل دهستان‌های دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل)، دو نقطه شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا و ۱۶۳ روستا است.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰، جمعیت شهرستان ورزقان در حدود ۴۵ هزار و ۷۰۸ نفر (۱.۲ درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان ۵ هزار و ۳۸۵ نفر برآورد شده است. جمعیت شهری این شهرستان ۶ هزار و ۷۵۸ نفر و جمعیت روستایی آن ۳۸ هزار و ۹۵۰ نفر و تعداد خانوار آن ۱۲ هزار و ۲۴۴ خانوار است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۸/ع۳۰

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x