تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

۶۳۴ مکان احتمالی فرود هواپیمای مالزی!

  • کد خبر : 29592
  • 26 اسفند 1392 - 10:04
۶۳۴ مکان احتمالی فرود هواپیمای مالزی!

آخرین اطلاعات منتشر شده در روزنامه استار مالزی نشان می دهد پرواز ناپدیدشده ام.اچ ۳۷۰ مالزی می تواند در ۶۳۴ نقطه فرود آمده باشد.

کمال مهر: آخرین اطلاعات منتشر شده در روزنامه استار مالزی نشان می دهد پرواز ناپدیدشده ام.اچ ۳۷۰ مالزی می تواند در ۶۳۴ نقطه فرود آمده باشد.

تارنمای روزنامه استار مالزی روز یکشنبه با انتشار نقشه ای با توجه به این که احتمال می رود این هواپیما ربوده شده و تا هشت ساعت پس از ناپدیدشدن پرواز کرده باشد، نوشت: ۶۳۴ نقطه در محدوده این پرواز وجود دارد که هواپیما می تواند در آن فرود آید.

به نوشته این روزنامه با توجه به سوخت این هواپیما، بویینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی می تواند در ۲۶ کشور و در هر نقطه ای از پاکستان تا غرب استرالیا فرود آید.

براساس این اطلاعات، این هواپیمای بویینگ برای فرود به باند پروازی به طول پنجهزار فوت (یکهزار و ۵۲۴ متر) نیاز دارد که در این نقاط موجود است.

این اطلاعات نشان می دهد هواپیما پس از آخرین تماس می توانست دو هزار و ۲۰۰ مایل دریایی (بیش از سه هزار و ۵۴۰ کیلومتر) با توجه به سوخت آن به مسیر خود ادامه دهد.

براساس این اطلاعات، ۶۳۴ مکان با این معیارها در ۲۶ کشور شعاع پرواز هواپیما وجود دارد که چند فرودگاه پرت و دورافتاده نیز جزو آن است.

استار فرودگاه هایی در مالدیو، مغولستان و ژاپن را از جمله این فرودگاه های ذکر کرد.

وزیر حمل و نقل مالزی روز یکشنبه معمای ناپدیدشدن پرواز ام.اچ ۳۷۰ را پیچیده تر کرد و گفت که هم اکنون باید در ۱۱ کشور جهان به دنبال اثری از هواپیمای بویینگ ۷۷۷ مالزی گشت.

ˈ هشام الدین حسین ˈ گفت که کشورهای مشارکت کننده در عملیات جستجو نیز از ۱۴ کشور به ۲۵ کشور افزایش یافته است.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه مالزی نیز عصر روز گذشته پس از نشست خبری ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیراین کشور میزبان نمایندگان ۲۲ کشور بود.

نخست وزیر مالزی روز گذشته در نشستی خبری تایید کرد که هواپیمای ناشناسی که توسط رادارهای نظامی ردیابی شده بودند پرواز ام.اچ ۳۷۰ مالری بوده است.

وی گفت: ما مطمئن هستیم سیستم ارتباطی هواپیما به عمد غیرفعال شده و تغییر مسیر پرواز نشان می دهد انسان در کابین خلبان در این امر دخالت داشته است.

دو کریدور هوایی احتمالی برای پرواز هواپیما پس از قطع ارتباط با ایستگاه ها و بدون این که ردیابی شود در نظر گرفته شده است.

یکی از این دو کریدور مرزهای قزاقستان و ترکمنستان تا شمال تایلند را در برمی گیرد و دومین کریدور منطقه جنوبی است که از اندونزی تا جنوب اقیانوس هند را شامل می شود.

این هواپیما ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه بامداد روز شنبه هفته گذشته از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور برخاست و حدود ساعت یک و ۲۰ دقیقه در مسیر پکن ناپدید شد.

در نهمین روز از عملیات جستجو و نجات، تلاش ها برای یافتن اثری از هواپیمای خطوط هوایی مالزی به نتیجه نرسید.

خبرگزاری ایرنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x