تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

تاثیر قابل ملاحظه اعتقادات مذهبی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها

  • کد خبر : 27549
  • 17 اسفند 1392 - 8:42
تاثیر قابل ملاحظه اعتقادات مذهبی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهند که اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی در پیشگیری و درمان بیماری‌های جسمی و روحی و روانی تاثیر قابل ملاحظه‌ای داشته و کیفیت زندگی را تا حد زیادی بالا می‌برند.

 

کمال مهر:محسن عابدینی‌نیا روانپزشک  تصریح کرد: اغلب جوامع و کشور‌ها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه، گرفتار مشکلات ناشی بیماری‌ها و اختلالات روحی و روانی هستند و این بیمارِی‌ها در مواردی به صورت یک نوع معضل سلامتی درآمده‌اند.
وی افزود: یکی از مشکلات مربوط به جوامع امروزی، کم‌رنگ شدن اعتقادات و باورهای مذهبی در بین بسیاری از مردم است که این موضوع به اشکال گوناگون تاثیرات خود را بر روی جوامع گذاشته است.
عابدینی گفت: در حالی که امروزه تاثیر مذهب در درمان بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌های ثابت شده است، اما متاسفانه کمتر به این موضوع توجه می‌شود.
وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی در پیشگیری و درمان بیماری‌های جسمی و روحی و روانی تاثیر قابل ملاحظه‌ای داشته و کیفیت زندگی را تا حد زیادی بالا می‌برند.
عابدینی تصریح کرد: تاثیر دین و مذهب بیشتر مربوط به درمان بیماری‌های روحی و روانی است و البته روح و روان سالم نیز موجب سلامتی جسم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نماز یکی از مهم‌ترین فرایض دینی در بین مسلمانان است، اظهار داشت: بر طبق بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، ‌افرادی که نماز می‌خوانند، کمتر از افرادی که نماز نمی‌خوانند به مشکلات و اختلالاتی همچون افسردگی‌ و اضطراب دچار می‌شوند.
عابدینی‌نیا یادآور شد: علاوه بر نماز، شرکت در مجالس مذهبی، دعا کردن و توکل به خدا نیز در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاثیر غیرقابل انکار مذهب و دین در پیشگیری، درمان و کنترل بیماری‌ها اعم از جسمی و روحی و روانی، باید بیش از پیش به اعتقادات و باورهای مذهبی توجه کرد و آن‌ها را در خود تحکیم بخشید.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x