تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

کیفیت تحسین برانگیز “نانو داروی ضد سرطان” تولید ایران/ ۱۵۰ پروژه “نانو دارو” در انتظار ثبت

  • کد خبر : 22830
  • 26 بهمن 1392 - 9:12
کیفیت تحسین برانگیز “نانو داروی ضد سرطان” تولید ایران/ ۱۵۰ پروژه “نانو دارو” در انتظار ثبت

در حال حاضر ۱۳ نانو دارو در کشور تولید شده که یکی از مهم‌ترین این دسته داروها، نانو داروی ضد سرطانی تولید ایران است که بیش از ۲ سال است برای بیماران سرطانی تجویز می‌شود و نتایج بسیار خوبی داشته است.  سید مهدی رضایت رئیس کمیته نانو فناوری سازمان غذا و دارو در گفتگو با […]

در حال حاضر ۱۳ نانو دارو در کشور تولید شده که یکی از مهم‌ترین این دسته داروها، نانو داروی ضد سرطانی تولید ایران است که بیش از ۲ سال است برای بیماران سرطانی تجویز می‌شود و نتایج بسیار خوبی داشته است.

 سید مهدی رضایت رئیس کمیته نانو فناوری سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حدود ۶ تا ۷ سال است که در سازمان غذا و دارو کمیته نانو فناوری به منظور حمایت و نظارت تخصصی در حوزه فرآورده‌های نانو دارویی ایجاد شده است. 
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ پرونده در حوزه فرآورده‌های نانو دارویی به این کمیته برای تقاضای ثبت محصول ارسال شده، افزود: تاکنون ۱۳ نانو دارو در کشور تولید شده و در دسترس بیماران قرار گرفته است در این بین یکی از مهم‌ترین محصولات تولید “نانو داروی ضد سرطان” تولید ایران است که در مقایسه با منطقه، ایران اولین تولید کننده این نانو دارو است.
رضایت خاطر نشان کرد: بیش از ۲ سال است که این دارو توسط متخصصان انکولوژیست برای بیماران سرطانی تجویز می‌شود و نتایج بسیار خوبی در بیماران داشته است.
 باید توجه داشت، که این دارو با ارز بری بسیار زیادی که برای کشور داشت هم اکنون با تولید آن در کشور این نانو دارو با پوشش بیمه‌ای حدود ۴۰ هزار تومان برای بیمار هزینه دارد. 
انتهای پیام/
مطالب مرتبط :
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x