تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

تولید دوربین امنیتی ۳۶۰درجه برای اولین بار در دنیا توسط محققان ایرانی

  • کد خبر : 21272
  • 20 بهمن 1392 - 9:36
تولید دوربین امنیتی ۳۶۰درجه برای اولین بار در دنیا توسط محققان ایرانی

محققان کشور دوربین امنیتی با دید ۳۶۰ درجه را طراحی کردند که قادر به تشخیص حرکت انسان از حیوان تا یک کیلومتر فاصله را دارد.

گروه علم وفناوری «کمال مهر» ؛ محمد خداوردی از محققان این طرح با اشاره به جزئیات دوربین طراحی شده، افزود: این دوربین قادر است با یک لنز و دوربین تصویر ۳۶۰ درجه را برای کاربر تهیه کند.

وی ادامه داد: این قابلیت موجب شده است که زمانی که حرکتی درجلو دوربین رخ می‌دهد، لنز دوربین بلافاصله پشت دوربین را تصویر برداری کند.

خداوردی با تاکید بر اینکه به ترتیب با تعداد دوربین کمتر قادرهستیم که محدوده زیادی را تحت پوشش و نظارت داشته باشیم، اظهار داشت: لنز این دوربین تا ۲۰ کیلومتر قابل ارتقا است به این معنا که برای کاربر تا ۲۰ کیلومتر دید ایجاد خواهد کرد.

این محقق با بیان اینکه این دوربین از بخش‌های مکانیکی، الکترونیکی، مخابراتی و فناوری  اطلاعات تشکیل شده است، یادآور شد: دراین پروژه تحقیقاتی مطالعات وسیعی در خصوص نرم افزارهای مورد نیاز این دوربین انجام شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های نرم افزارهای تولید شده برای این دوربین امنیتی، خاطر نشان کرد: زمانی که جسمی در جلوی دوربین حرکت می‌کند، نرم افزار آن می‌تواند تشخیص دهد که این حرکت مربوط به انسان است، شی است و یا حیوان.

خداوری قابلیت استفاده نرم افزار این دوربین نسبت به سایر دوربین ها توضیح داد: نرم‌افزارهای سایر دوربین‌ها مختص به همان دوربین است ولی نرم افزار تولید شده در این دوربین قابل کاربرد برای سایر دوربین‌ها است.

وی زوم لنز این دوربین را ۳۶X دانست و گفت: این دوربین دید تا فاصله یک کیلومتر را برای کاربر ایجاد می‌کند.

خداوردی با بیان اینکه این دوربین برای مناطق حساس و نظارت مرزهای آبی و خاکی قابل استفاده است، یادآور شد: نمونه مشابه خارجی این دوربین با این قابلیت‌ها با قیمت بیش از ۷ میلیون تومان قابل دسترسی است ولی با طراحی این دوربین با یک دوم قیمت قابل دسترس خواهد بود.

محقق پروژه دوربین امنیتی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در دنیا با دید ۳۶۰ درجه در ایران به تولید رسیده است، اضافه کرد:  این طرح در شرکت دانش بنیان توسعه ارتباط هوشمند آریا برای اولین بار در دنیا طراحی شده و به مرحله تجاری سازی رسیده است.

منبع: مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x