تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

کاراته ایران روی سکوی سوم لیگ جهانی/ ۴ مدال در روز دوم

  • کد خبر : 54529
  • 17 شهریور 1393 - 7:39
کاراته ایران روی سکوی سوم لیگ جهانی/ ۴ مدال در روز دوم

کاراته کاهای ایران در پایان ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ترکیه، عصر امروز یکشنبه ۱۶ شهریور با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز بر سکوی سوم ایستادند.

به گزارش خبرنگار ورزشیکمال مهر؛در پایان ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته در ترکیه موسوم به کاراته وان که با حضور ۵۹۲ کاراته کا از ۵۷ کشور در استانبول برگزار شد، تیم ایران پس از تیم های ترکیه (با ۴ طلا و یک نقره) و مصر با (۲ طلا، ۶ نقره و ۱۰ برنز) بر سکوی سوم ایستاد.

در جدول رده بندی پس از ایران، تیم های ایتالیا با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز، ژاپن و الجزایر با یک طلا و ۲برنز، آلمان و ویتنام با یک طلا، فرانسه با یک نقره و ۳ برنز، گرجستان و اتریش با یک نقره، اوکراین و هنگ کنگ با ۲ برنز، اکوادو، کانادا، مقدونیه و لوکزامبورگ با یک برنز به ترتیب در رده های چهارم تا چهاردهم جای گرفتند.

برای تیم ایران در این دوره از رقابت ها در وزن ۶۷- کیلوگرم، سعید احمدی و در وزن ۸۴+ کیلوگرم سجاد گنج زاده مدال طلا بدست آوردند. تیم کاتای شهرداری تبریز متشکل از آرمین روشنی، فرزاد محمد خانلو و احد شاهین و نیز تیم کاتای بانوان با ترکیب مهناز آخوند زاده، سودابه و پروانه قاسمی مدال های نقره را کسب کردند.

همچنین بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم و حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم صاحب مدال های برنز شدند.

نتایج روز دوم

در روز دوم این مسابقات، در وزن ۸۴+ کیلوگرم، سجاد گنج زاده ابتدا ۶ بر ۲ “سیمون آنیچ” از مقدونیه را برد، سپس “صفا اوگلگه” از ترکیه را ۹ بر صفر مغلوب کرد، در سومین مبارزه او “شاهین آتاموف” آذربایجانی را ۹ بر ۴ شکست داد. گنج زاده “احمد الاسفر” مصری را ۸ بر صفر مغلوب کرد و راهی دور نیمه نهایی شد.

وی در این دور هم موفق شد “ریضوان کاپتان” از ترکیه را ۵ بر صفر شکست دهد و به فینال راه یابد. گنج زاده در فینال مقابل “انیس ارکان” ترکیه ای ۹ بر ۵ به برتری دست یافت و مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

همچنین پیمان سلطانیان در وزن ۸۴+ کیلوگرم، ابتدا “آرمانلی نیکو” از ایتالیا را ۷ بر ۶ برد، در دومین مبارزه “نومان باشاران” از ترکیه را ۵ بر یک شکست داد. سپس “مارتین نستروفسکی” از مقدوینه را ۲ بر یک مغلوب کرد و با پیروزی ۵ بر ۲ مقابل “یاسر شاهین تکین” ترکیه ای راهی دور نیمه نهایی شد. اما در این مرحله برابر “انیس ارکان” ترکیه ای ۶ بر ۳ باخت و در جدول شانس مجدد هم ۹ بر یک مغلوب حریف مصری شد و به مدال نرسید.

در همین وزن ایمان سنچولی نماینده مقدونیه “زارکو آروسکی” را ۴ بر صفر برد، سپس “علی جعفروف” از جمهوری آذربایجان را ۷ بر ۴ مغلوب کرد، اما در سومین مبارزه مقابل “ریضوان کاپتان” از ترکیه ۹ بر ۴ شکست خورد و از ادامه رقابت ها بازماند.

در بخش کومیته وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب در مبارزه نخست خود “نوروز علی اف” آذربایجانی را ۳ بر صفر شکست داد، در دومین مبارزه موفق شد “امیر جولویچ” مقدونیه ای را با نتیجه ۵ بر صفر از پیش رو بردارد و در سومین دیدار هم “گوکان گوندوز” از ترکیه را ۲ بر یک برد و در ادامه با “گوگیتا آرکانیا” از گرجستان مبارزه کرد و ۵ بر یک از سد این حریف گذشت و به دور نیمه نهایی رسید. در این مرحله مقابل “آیخان مامایف” از جمهوری آذربایجان ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت. پورشیب در این گروه برابر “محمد الکتبی” از مصر ۱۱ بر ۵ باخت و نتوانست به مدال برسد.

در همین وزن یونس نوروزی ابتدا “کلودیا موراروس” از رومانی را ۸ بر صفر مغلوب کرد، در ادامه موفق شد “محمد المجادی” از کویت را ۲ بر یک شکست دهد. نوروزی در سومین مبارزه مقابل “محمد الکتبی” مصری قرار گرفت و ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

علی فداکار در مبارزه نخست مقابل “نیکلاس تورتسومیا” از آلمان ۷ بر ۵ باخت و حذف شد.

مهدی سلطانی هم یک بر صفر برابر “ریتورو آراگای” ژاپنی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

اما در وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان حمیده عباسعلی در جدول شانس مجدد توانست با نتیجه ۶ بر ۴ “مولتم هوکااوغلو” نماینده کشور میزبان را شکست داده و بر سکوی سوم قرار گیرد. عباسعلی ابتدا “عایشه نور شاهین” از ترکیه را ۸ بر صفر شکست داده بود. در دومین مبارزه هم توانست ۳ بر صفر “اولویا گرانت” از کانادا را با شکست بدرقه کند. سومین دیدار عباسعلی با “پاتریشیا گرزکویاک” از لهستان بود، که موفق شد با نتیجه ۶ بر صفر بر او غلبه کند. اما عباسعلی در دیدار برابر “شیما السید” از مصر ۳ بر یک نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم پگاه زنگنه پس از آنکه در دیدار نخست برابر “آلیشا بوچینگر” از اتریش ۴ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد و در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. زنگنه در این مرحله ابتدا نماینده دانمارک را یک بر صفر برد و در ادامه مقابل “مروه کوبان” از ترکیه پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه، در هانتی برنده میدان شد. اما در سومین دیدار ۳ بر ۲ نتیجه را به “یاسمین قریب” مصری واگذارکرد و به مدال نرسید.

تیم کاتای شهرداری تبریز هم ابتدا تیم ترکیه را ۵ بر صفر مغلوب کرد، سپس موفق شد تیم مصر را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد و راهی دیدار فینال این پیکارها شود. تیم ایران در فینال به مصاف تیم دیگری از ترکیه رفت و مغلوب شد و بر سکوی دوم قرار گرفت.

اما تیم سید جمشید حسینی، رضا خداشناس و بهنام قاسمی هم در نخستین مبارزه به مصاف تیم ترکیه رفت و با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد. این تیم در دومین مبارزه در جدول شانس مجدد هم ۴ بر یک نتیجه را به تیم کویتی وگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

تیم کاتای بانوان در نخستین مبارزه رو در روی تیم کاتای ترکیه قرار گرفت و با حساب ۳ بر ۲ این تیم را شکست داد. تیم ایران در دومین مبارزه به مصاف تیم مصر رفت و با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. این تیم برابر تیم آلمان در فینال نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

همچنین تیم مهسا افسانه، نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور در نخستین مبارزه مقابل تیم مقدونیه ۳ بر ۲ شکست خورد که باتوجه به نرسیدن این تیم به فینال، تیم کاتای بانوان ایران از دور رقابت ها کنار رفت.

نمایندگان کاراته ایران روز گذشته یک مدال طلا و یک نشان برنز در کومیته گرفتند اما در کاتای انفرادی توفیقی نداشتند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x