تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

سقوط رنکینگ تلگرام بعد از فیلترینگ +تصاویر

  • کد خبر : 212464
  • 30 اردیبهشت 1397 - 1:09
سقوط رنکینگ تلگرام بعد از فیلترینگ +تصاویر

بررسی‌ها حاکی از آن است که پس از فیلترینگ تلگرام در ایران، رنکینگ این پیامرسان به رتبه ۱۹ در ایران و ۲۷۵ در جهان سقوط کرده است.

افت شدید رنکینگ تلگرام بعد فیلترینگ +تصاویربه گزارش «کمال مهر»؛ پیام‌رسان تلگرام مدت‌ها بود که بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای و بدون اینکه که کسی بداند بر اساس کدام قانون کار می‌کند، در کشور ما فعالیت می‌کرد و این روند موجب بروز مشکلات فراوانی در کشور شده بود. بر همین اساس در تاریخ ۱۰ اردیبهشت با صدور دستور قضایی پایان کار تلگرام در ایران اعلام شد. دادستانی تهران اعلام کرد بر اساس حکم قضایی صادر شده کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلفند از این تاریخ نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام نمایند.

با اعلام خبر فیلترینگ تلگرام در ایران، برخی با انتقاد از این تصمیم، اعلام می‌‌کردند که ما توان مقابله با این پیام‌رسان را نداریم و این طرح شکست خواهد خورد. اما بررسی‌های به عمل آمده از سایت الکسا که متعلق به شرکت آمازون و یکی از ابزارهای رتبه بندی است، نشان می‌دهد که پس از اعمال محدودیت برای تلگرام در ایران، رتبه این پیام‌رسان در کشور و در جهان کاهش چشمگیری داشته است.

رتبه تلگرام در تاریخ ۱۵ اردیبهشت یعنی ۴ روز پس از فیلترینگ، در ایران ۱۵ و در جهان ۲۶۰ بود.

افت شدید رنکینگ تلگرام بعد فیلترینگ +تصاویر

اما امروز یعنی با گذشت دو هفته از آن تاریخ، رتبه این پیام‌رسان با تنزل ۴ پله‌ای در ایران و ۱۵ پله‌ای در جهان، به رتبه ۱۹ در کشور و ۲۷۵ در دنیا سقوط کرده است.

افت شدید رنکینگ تلگرام بعد فیلترینگ +تصاویر

این میزان سقوط رنکینگ تلگرام در این مدت کوتاه نشان می‌دهد که فیلترینگ این پیام‌رسان در ایران، نه تنها با شکست مواجه نشده بلکه تأثیر بسزایی در کاهش استفاده مردم از تلگرام داشته است.

همچنین بازدید آدرس اینترنتی telegram.me که برای کانال‌ها و صفحات تلگرامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در چند هفته‌ی اخیر با تنزل ۲۷۶ پله‌ای به رنک ۱۸۴۴ در جهان و ۱۲۳ در ایران سقوط کرده که این نشان از افت بازدید و کاهش میل مخاطبان به تلگرام دارد.

سقوط رنکینگ تلگرام بعد از فیلترینگ +تصاویر

بیشتر بخوانید:

آیا فیلترشکن مخصوص تلگرام وجود دارد؟

فیلترینگ تلگرام در ایران چند برابر روسیه موفق بوده است/ پیام‌رسان‌های داخلی در حوزه‌ی امنیت سایبری بسیار خوب عمل کردند

گوگل و آمازون مجبور شدند راه میانبر تلگرام را مسدود کنند/ دلیلی برای شکست فیلترینگ تلگرام در ایران وجود ندارد

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x