تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

درخشش طلا به لطف آمار آمریکایی/ ردپای کشورهای آسیایی در افزایش قیمت طلا

  • کد خبر : 200767
  • 20 شهریور 1396 - 10:08

در ماه جولای قیمت طلا به حدود ۱۲۰۰ دلار در هر اونس رسید و اکنون با افزایش ۱۰ درصدی وارد کانال ۱۳۰۰ دلاری شده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه«کمال مهر»:،قیمت طلا در ماه جولای به حدود ۱۲۰۰ دلار در هر اونس رسیده بود و اکنون با افزایش ۱۰ درصدی وارد کانال ۱۳۰۰ دلاری شده است. این فلز گرانبها  برای سومین هفته متوالی با افزایش قیمت روبرو شده و با ثبت رکورد جدید  تقریبا به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده است.

قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار، افت شاخص سهام و اوراق قرضه با افزایش نسبی روبرو شده و همچنین تشدید تنش های سیاسی نیز عامل مهمی در افزایش تقاضا برای طلا به عنوان  بازاری امن  برای سرمایه گذاری  بوده است.

گفتنی است که وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت دارد و همچنین در صورت تشدید تنش های در کره و افت بیشتر ارزش دلار، پیش بینی می شود که قیمت طلا تا سطح ۱۵۰۰ دلار در هر اونس برسد.

طلای جهانی

کارشناسان می گویند قیمت هر اونس طلا طی روزهای آینده به بیش از ۱۳۶۵ دلار افزایش خواهد یافت.

در واقع قیمت طلا  تاحد زیادی به نتایج طوفان ایرما بستگی  دارد، زیرا  شدت طوفان و خسارات احتمالی آن تاثیر مستقیمی بر ارزش دلار خواهد داشت.

گفتنی است که  افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان ، روند صعودی تقاضای جواهرات به خصوص در بازارهای چین و هند، رشد خرید سکه و ادامه روند افزایش تقاضای بانکهای مرکزی جهان می تواند عوامل موثری برای بالا رفتن هر چه بیشتر قیمت جهانی طلا در ماه های آینده باشد.

از طرف دیگر بهبود اوضاع اقتصادی آسیا نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلاداشته  و همچنین تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز زرد رنگ نیز با رشد چشمگیری مواجه شده است.

طلای جهانی

 آماری که قیمت جهانی طلا  را تکان داد

شرایط نامناسب اقتصادی در آمریکا موجب شده تا افزایش نرخ بهره در ماه های آینده غیرقابل پیش بینی باشد که این امر نیز تا حد زیادی می تواند بر ارزش دلار فشار وارد کند.

همچنین بدنبال انتشار آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا و تقویت ارزش یورو در مقابل دلار، قیمت طلا در روز جمعه به بیش از ۱۳۵۲ دلار رسیده که این رقم به عنوان رکوردی از ماه سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی به شمار می رود.

تحلیلگران بازار جهانی معتقدند که در شرایط کنونی تنها عاملی که به عنوان سدی در برابر افزایش چشمگیر  قیمت طلا وجود دارد ، تقویتارزش دلار آمریکا خواهد بود؛ در غیر این صورت قیمت طلا سطح مقاومتی ۱۴۰۰ دلاری را نیز خواهد شکست.

طلای جهانی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=200767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x