تارخ انتشار: چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر : 207478
چاپ خبر

مجرم اصلی چاق کننده انسان شناسایی شد

استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانای آمریکا اخیرا در کتاب جدید خود اظهار داشت که خوردن چربی باعث چاقی نمی‌شود و افزایش وزن و چاقی به مصرف بیش از حد قند مرتبط است

مجرم اصلی چاق کننده انسان شناسایی شدبه گزارش گروه وبگردی«کمال مهر» استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا توضیح داده است که مجرم واقعی پشت چاق شدن، بر خلاف تصور عموم خوردن چربی نیست.”آرون کارول” استاد پزشکی اطفال گفته است که خوردن آووکادو، آجیل، خامه و کره کاملا خوب است.

وی در کتاب جدید خود، “کتاب مقدس غذای بد” آورده است: مصرف چربی باعث افزایش وزن فرد نمی‌شود، در عوض ممکن است به فرد کمک کند وزن کم کند. این ادعا در بررسی تحقیقاتی که گروهی از افراد تحت رژیم‌های کم کالری و پرچربی و گروه دیگر تحت رژیم‌های کم چرب و با کربوهیدرات بالا قرار گرفته‌اند، تایید می‌شود.

مطالعات به طور مداوم نشان داده‌اند که افرادی که مصرف غذای چرب را محدود کرده‌اند، وزن کم نکرده‌اند.

از سوی دیگر، دیده شده افرادی که یک رژیم غذایی با چربی بالا و مصرف کم کربوهیدرات تصفیه شده مانند برنج سفید و نان سفید دارند، با کاهش وزن و سایر مزایای سلامتی مواجه شدند.یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که علت اصلی که موجب افزایش وزن فرد می‌شود، مصرف چربی نیست و در واقع مصرف قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده است که به شکل قند در می‌آیند.

بررسی‌های رژیم غذایی و مطالعات افزایش وزن نشان داد که مصرف بیشتر دانه‌های تصفیه شده که فرد به طور متوسط مصرف می‌کند، افزایش وزن بیشتر در طول دوره را در پی دارد. در مقایسه، فرد هرچه غذای کامل بیشتر مانند برنج قهوه ای و نان گندم مصرف کند، وزن کمتری اضافه کردند.

غذاهایی مثل آجیل وحشی، ماهی قزل آلای غنی‌شده و آوکادو روغنی که از دهه 1990 از رژیم‌های لاغری حذف شده بودند، باید در واقع بخشی از رژیم غذایی باشند.

مطالعه اخیر نشان داد وقتی افراد میزان کالری دریافتی خود را از چربی‌های اشباع شده به چربی‌های اشباع نشده تغییر می‌دهند، کاهش خطر مرگ و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های عصبی و بیماری‌های قلبی رخ می‌دهد.

با این حال، نکته این است که چربی‌های سالم بیشتری مانند روغن زیتون، ماهی و آجیل که به عنوان چربی‌های مونو یا پلی‌چربی غیر اشباع(Polyunsaturated fat) شناخته می‌شوند، مصرف کنند.

یک فرد باید از چربی‌های غیر اشباع بیش از چربی‌های اشباع شده و چربی ترانس مصرف کند که در غذاهای فرآوری شده یافت می‌شود.همچنین خوردن چربی فرد را چاق نخواهد کرد، اما مصرف بیش از حد قند باعث خواهد شد.

این تحقیق در مجله Food and Nutrition Research منتشر شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید »

  • آخرین اخبار
  • آمریکا امیدی به بقای اسرائیل ندارد/ اهمیت آل سعود برای آمریکا بعد از رژیم پهلوی/ ۲ نگرانی آمریکا در منطقه غرب آسیا/ عربستان نتوانست تهدیدی جدی برای ایران باشد
    اسناد و مدارک تخلفات ۳۱ ابر بدهکار بانکی به قوه قضاییه ارسال شد
    کنایه جالب جناب‌خان به شلوار جین پوشیدن وزیر ارتباطات +فیلم
    شوک به اردوی تیم فوتبال امید در شب دیدار با عربستان
    رفیعی با حق فسخ پرسپولیسی می‌شود
    تقطیع ناشیانه صحبت‌های رهبری + فیلم
    پشت پرده بیلبوردهای سیاسی شهردای مشخص شد/ چه کسی به شهردار تهران دستور سیاسی می‌دهد؟
    رو شدن دست بی‌بی‌سی پس از مصاحبه با کارشناس روسی درباره سهم ایران از دریای خزر + فیلم
    سرطان خاموش را بیشتر بشناسید + اینفوگرافی
    خاکبرداری غیر اصولی سه کشته برجای گذاشت
    ادعای سخنگوی پنتاگون: از اقدام ایران در آزمایش موشک‌های ضدکشتی اطلاع داریم
    فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم
    خرید و فروش کارت سوخت غیر قانونی است
    حرکتی که جایگاه محمد صلاح را در قلب هوادارانش مستحکم‌تر کرد! +تصاویر
    پشت پرده زندان‌های مخوف یمنی با شکنجه‌گران اماراتی/ از شکنجه‌های فجیع جنسی تا کباب کردن زندانیان! +تصایر
    افشای آزمایش هسته‌ای مخفیانه اسرائیل در سال ۱۳۵۸
    ضرورت مشورت با پزشک براى انجام حجامت/ بهترین راه مقابله با مراکز غیر مجاز در حوزه طب سنتی ایرانی
    چرا مذاکره نمی‌کنیم/ به ترکیه نگاه کنید، عبرت بگیرید؛ آمریکا متحد نمی‌خواهد، نوکر می‌خواهد
    سید حسن نصرالله: هدف از جنگ ۳۳ روزه ریشه‌دارتر کردن اسرائیل در منطقه بود/تحریم‌های آمریکا برای ناآرام کردن ایران است
    عجیب‌ترین عادات خواب بزرگان و چهره‌های معروف
    کتابی که همه باید بخوانند
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net