سایت دویچه وله در این باره نوشت، نبردی که سارا کاوانا، دختر ۱۷ ساله آمریکایی، با استفاده از وبسایت change.org علیه کوکاکولا راه انداخت، این شرکت غولپیکر را مجبور به عقبنشینی کرد.
سارا کاوانا در این وبسایت نوشت که روغن گیاهی برومیناتدار مادهای ضد حریق است و کشورهای ژاپن و اتحادیه اروپا استفاده از آن را در مواد غذایی مجاز ندانستهاند. این ماده در نوشابههایی با اسانس و طعم میوه استفاده میشود.
ظرف مدتی که سارا کاوانا شروع به جمعآوری امضا در وبسایت change.org کرد، فشار بر کوکاکولا به قدری بالا رفت که چارهای برای این شرکت نماند جز آنکه اعلام کند که این که این ماده را به تدریج از همه نوشابههایش حذف خواهد کرد.
کمپانی پپسیکولا هنوز زمان نهایی انجام این کار را تعیین نکرده است. اما کوکاکولا گفته است که این ماده را از همه نوشابههایش در سراسر جهان حذف خواهد کرد و این کار در آمریکا تا پایان امسال انجام خواهد شد.
شرکتهای تولید مواد خوراکی همواره بر این تاکید میکنند که فرآوردههای خود را در هماهنگی با قوانین و قواعد تعیین شده تولید میکنند.
این که آنان در واقعیت تا چه حد به این وعده پایبند هستند، امری دیگر است. به همین دلیل نیز از سال ۲۰۰۷ میلادی وبسایت change.org راهاندازی شد که هدف آن “تواناسازی مردم در سراسر جهان برای ایجاد تغییرات مورد نظر خود” است.
کاربران با استفاده از این امکان میتوانند درباره بسیاری چیزها نظر دهند، آگاهسازی کنند و برای به کرسی نشاندن نظرشان کمپین به راه اندازند.
“مرکز علم در خدمت منافع عمومی” که هدف آن گسترش دانش درباره تغذیه سالم است، تاکید کرده است که اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی اجازه استفاده از روغن گیاهی برومیناتدار را در سال ۱۹۷۰ به طور موقت داد، اما این ماده هنوز هم به طور “موقت” به کار برده میشود.