تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
0

سهم ناچیز شرکت‌های دانش بنیان در تولید و امنیت غذایی‌

  • کد خبر : 314381
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
سهم ناچیز شرکت‌های دانش بنیان در تولید و امنیت غذایی‌

قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: سهم کشاورزی دانش بنیان در اقتصاد دانش بنیان کشور بسیار ناچیز است که برنامه های حمایتی خوبی برای تشویق به این رویکرد داریم.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج ارژنگ جوادی قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری صبح امروز در حاشیه  همایش رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در سالن همایش‌های   دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید و امنیت غذایی کشور بسیار کم است که تلاش داریم تا با اجرای برنامه‌ها و ارائه تسهیلاتی به افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان بپردازیم.

وی با بیان اینکه در این معاونت بر حوزه‌هایی که مربوط به امنیت غذایی کشور است تمرکز لازم وجود دارد، افزود: این قدم  رو به جلویی بود که منجر به ایجاد انگیزه در شرکت‌های دانش بنیان شده و باعث می‌شود  که  از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم ضمن اینکه شرکت‌های جدیدی در راستای رفع چالش های کشور راه‌اندازی شود.

قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری عنوان کرد: یک سبد حمایتی در دستور کار قرار دارد که انگیزه زیادی برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند که یا تسهیلات کم بهره ارائه دهند یا شرکت‌هایی که در حوزه غذا همچون صنایع غذایی فعالند از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها و افراد می‌توانند از تبصره ۱۸ بانک ها که دارای سود کمتری هستند نیز بهره‌مند شوند، تصریح کرد: این حمایت ها منجر به ایجاد انگیزه بالایی می شود.

وی گفت:  از کل سهم ۹۹۰۰ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی، حدود ۵۱۵ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی وجود دارد که براساس افق پیش رو این سهم ۱۰۰ درصد تا یکسال آینده افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x