تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
0

حذف محصولات صنعتی از تغذیه کودکان ممکن نیست

  • کد خبر : 314375
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
حذف محصولات صنعتی از تغذیه کودکان ممکن نیست

معاون انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ایران گفت: کودکان علاقمند به محصولات صنعتی هستند و نمی‌توان این محصولات را از سبد غذایی حذف کرد اما باید محصولاتی تولید شود که ذائقه کودکان را تغییر دهد.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، عزیزالله زرگران معاون انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور صبح امروز در  حاشیه رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در سالن جلسات همایش‌های دانشکدگان کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه ۳۳ درصد پروتئین مردم ایران از نان را تأمین می‌شود، ‌اظهار داشت: این میزان از تامین مواد مورد نیاز بدن از نان، توجه به نانوایی ها را دوچندان می‌کند.

معاون انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ایران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ هزار نانوایی در کشور به صورت سنتی نان تولید می‌کنند که این تولید به دلیل تامین نیازهای ضروری بدن دارای اهمیت فراوان است، افزود: همین موضوع سبب می‌شود تا سهم صنعت و صنوف مختلف که نیاز روز مردم را تامین می‌کنند در سفره های مردم  بیشتر شود.

زرگران با اشاره به اینکه یکی از جدیدترین خروجی این انستیتو موضوع مصرف مواد غذایی در کشور بوده است، تصریح کرد: این مرکز تلاش کرده ‌تا اطلاعات بسیار مفیدی را برای سیاستگذاری در حوزه سلامت و صنعتگران در تولید و در اختیار مسئولان و صاحبان کسب و کار در حوزه غذایی قرار دهد تا در نهایت به تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه منجر شود.

معاون انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه به تحقیقات انجام شده در این مرکز گفت: تحقیقا‌ت که در این مرکز انجام می‌شود مشخص می‌کند که ایرانیان چه می‌خورند و چه مقدار می‌خورند.

وی با بیان اینکه برنامه مراقبت و تغذیه بر‌عهده انستیتوست، عنوان کرد: نقشه تغذیه کشور در اختیار این انیستیتو قرار دارد و می‌داند که کمبود ریز‌مغذی‌ها در کدام استان بوده و این کمبود از چه جهتی بوده است.

معاون انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث  تغذیه کودکان و تهیه‌ محصولات سلامت صنایع محور دارای اهمیت فراوانی است، گفت: کودکان علاقمند به محصولات صنعتی هستند و نمی‌توان این محصولات را از سبد غذایی حذف کرد اما باید محصولاتی تولید شود که ذائقه کودکان را تغییر دهد؛ صنعت غذایی کشور می‌بایست در راستای ذائقه‌سازی در کشور در کنار ما بایستد تا روند چاقی در کشور کنترل و کاهش پیدا کند.

زرگران در پایان گفت: در سنوات گذشته بسیاری از محصولات به صورت کارخانه‌ای وجود نداشت، اما در حال حاضر تمام این محصولات به صورت آسان در دسترس قرار دارد که البته باید آنها نیز با شرایط تغذیه‌ای جامعه هم‌خوانی داشته باشد تا سلامت افراد را به خطر نیندازد.

انتهای پیام/.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x