تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
0

جدایی فردیس از کرج معطل تعیین تکلیف املاک ۳۵هزار میلیاردی

  • کد خبر : 314345
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
جدایی فردیس از کرج معطل تعیین تکلیف املاک ۳۵هزار میلیاردی

سخنگوی شورای شهر کرج گفت: یکی از مهمترین مشکلات انتزاع فردیس، از شهرستان کرج، تعیین تکلیف املاکی به ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

– اخبار استانها –

علی قاسمپور سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه جلسه کارشناسی انتزاع فردیس از کرج، که در شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، به خبرنگار تسنیم گفت: مهمترین موضوع انتزاع فردیس تعیین تکلیف اراضی به ارزش تقریبی ۳۵ همت است؛ این ۳۵ همت برآورد حدودی ارزش املاک و حق انتفاعی است که برای آن در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه به تشکیل کارگروهی شورایی متشکل از اعضای شورای اسلامی دو شهر اشاره کرده و اظهار داشت: در سال دوم شورای ششم، بنا به تصمیم اعضای شورای شهر کرج، مقرر شد تا کارگروه مشورتی شورایی متشکل از ۴ عضو شورای شهر کرج و ۳ عضو شورای اسلامی شهر فردیس تشکیل شود و به بررسی وضعیت املاک انتفاعی که همان ۳۵ هزار میلیارد تومان است بپردازند.

وی گفت: متاسفانه برداشت برخی از اعضای شورای فردیس این بود که چون ترکیب این کارگروه مشورتی که اصلا قرار نبود رأی‌گیری در آن صورت گیرد، ۴ به ۳ به نفع کرج است، از حضور در جلسات کارگروه استنکاف کرده و این جلسات برگزار نشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: بعد از برگزار نشدن، جلسات کارشناسی شورایی موضوع به استانداری کشیده شده و با حضور برخی از مدیران و مسئولان استانی،صورت جلسه ای در خصوص انتزاع تنظیم شد.

ورود دستگاه قضا به انتزاع شهرداری فردیس از کرج
انتزاع فردیس در کمیسیون‌های شورای شهر کرج خاک می‌خورد

فاسمپور افزود: در آن جلسه، برای این موضوع بسیار مهم، تنها یک صورتجلسه سه صفحه‌ای که یک صفحه آن هم فقط امضای اعضای جلسه است، تنظیم شد که به صورت کلی به انتزاع و حق انتفاعی که شهرداری فردیس و کرج دارند، اشارات کلی شده است. اما اشاره‌ای به حق و حقوق شهرها و نحوه تسهیم و استفاده از موارد انتفاعی نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تاکید کرد: برای چنین اقدام مهم و اساسی که به یقین بار حقوقی و انتفاعی و همچنین آینده یک شهر را تعیین می‌کند نیاز است که به صورت کارشناسی دقیق صورت جلسه و یا قراردادی تنظیم شود که اولا انتفاع هر دو شهر درنظر گرفته شود و دوم صورت جلسه‌ای باشد که در آینده برداشت‌های شخصی از آن صورت نگرفته و آیندگان را دجار مشکل نکند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل جلسات کارشناسی جدیدی با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر کرج و جمعی از مدیران شهرداری تشکیل شد تا در نهایت به تدوین صورتجلسه انتزاع بینجامد.

قاسمپور با اشاره به اینکه این کارگروه به صورت روزانه در حال برگزاری جلسات بوده تا به سرعت به ابهامات و ایرادات انتزاع بپردازد، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به جلسات فشرده‌ای که در این خصوص در حال انجام است، صورتجلسه برای تصویب تا ۱۵ آبان ماه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال شود.

قاسمپور سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج، در ادامه با اشاره به ابهامی که در خصوص استفاده از کارخانه آسفالت کرج، در تفاهم نامه استانداری بوجود آمده  اظهار داشت: کارخانه آسفالت کرج، در اراضی شهر کرج مستقر بوده و شهرداری فردیس هم اعلام کرده که سهمی از مالکیت این کارخانه ندارد و تنها در انتفاع از کارخانه سهمی را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: اما در صورتجلسات تنظیمی به گونه‌ای اقدام شده که سهمی برای شهرداری فردیس در نظر گرفته شده و این اشتباه بزرگی است که آِینده دو شهر را با چالش مواجه خواهد کرد. چرا که شهرداری فردیس تنها به انتفاع از این کارخانه تاکید دارد و اگر قرار به استفاده باشد باید هر کدام از طرفین مواد اولیه این کارخانه را تهیه کنند و بعد از آن از تولیداتش استفاده کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر در استفاده از کارخانه آسفالت از سوی دو شهر کرج و فردیس اظهار داشت: شهرداری فردیس و کرج هر دو بر این نکته اذعان دارند که می‌بایست برای استفاده از کارخانه آسفالت نظام‌نامه‌ای تنظیم شده و براساس آن هر دو شهرداری از این کارخانه استفاده کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج  در ادامه با اشاره به ارتقا ساختار سیاسی شهرستان فردیس و لزوم انتزاع دو شهر از هم اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ که شهرستان فردیس تشکیل شد، شهرداری کرج تمام املاک و ساختمانهایی که در گذشته جزو این شهرداری بوده به عنوان ساختمانهایی که می‌بایست تشکیلات شهرداری و یا شهرستان استقرار یابد را در اختیار فردیس قرار داد، اما برخی از املاک که حقوق انتفاعی برای دو شهر داشتند محل بحث و گفتگو شد.

وی ادامه داد: برای این منظور در برهه‌های مختلف جلسات انتزاع فردیس در شهرداری کرج، شورای شهر کرج، شهرداری فردیس و شورای این شهر، استانداری البرز و دستگاه های متناظر، برگزار شد که منجر به انعقاد بیش از ۹۰۰ صفحه صورتجلسه شده است.

قاسمپور تاکید کرد: این نشان می‌دهد که هر دو شهرستان در حال تلاش برای رفع ابهامات و ایرادات قانونی انتزاع هستند و به دلیل اینکه این انتزاع با آینده هر دو شهر ارتباط مستقیم دارد، لذا موضوعات از حساسیت و بعضا پیچیدگی خاصی برخوردار است.

قاسم پور با بیان اینکه این انتزاع باید صورت گیرد و حق مردم شهرستان فردیس باید داده شود، گفت: تفاهمنامه تنظیمی یا همان تفاهمنامه استانداری دارای ایراد شکلی بوده و لازم است که این ایرادات شکلی به دقت بررسی و تکلیف تمام موارد انتزاع فردیس مشخص شود.

وی تاکید کرد: هیچ یک از طرفین در ماهیت اجرای انتزاع اختلافی ندارند و بر انتزاع نیز تاکید دارند.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان با اشاره به املاکی که در اختیار شهرداری کرج است گفت: تمامی املاکی که در ۸سال گذشته در ا ختیار شهرداری کرج بوده، به عنوان امانت مردم فردیس در اختیار این شهرداری بوده و خدشه‌ای به مال شهرداری فردیس وارد نشده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x