تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
1

بانک‌ها به مهارت‌آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای سخت تسهیلات می‌دهند‌

  • کد خبر : 314330
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
بانک‌ها به مهارت‌آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای سخت تسهیلات می‌دهند‌

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: متاسفانه سیاست انقباضی حاکم در برخی بانک‌ها دریافت تسهیلات را برای متقاضیان دشوار کرده‌ که باید این موارد با همکاری دستگاه‌های اجرایی تسهیل شود.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، غلامحسین محمدی معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز  در آیین افتتاح کارگاه شبیه‌ساز جوشکاری و تکمیل و توسعه کارگاه‌های پرینترهای سه بعدی که در مرکز شهید رهبری برگزار شد، ‌در جمع خبرنگاران‌ اظهار داشت: بانک‌ها نتوانستند  از آنجایی‌ که قانون برای ارائه به مهارت‌آموزان تسهیلاتی از جمله وام  بانکی را در نظر گرفته است، اما در ۶ ماهه ابتدایی سال عملکرد مناسبی در ارائه تسهیلات به متقاضیان فنی و حرفه‌ای ارائه نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه سیاست انقباضی حاکم در برخی بانک‌ها دریافت تسهیلات را برای متقاضیان دشوار کرده‌ که باید این موارد با همکاری دستگاه‌های اجرایی تسهیل شود.

وی ادامه داد: در کشور زیر‌ساخت‌های متوعی برای آموزش وجود دارد که حمایت دستگاه‌های دولتی از جمله بانک‌ها با ارائه تسهیلات، می‌تواند به حضور بخش خصوصی در این زیرساخت‌های آموزشی کمک کرده و به توسعه آموزش های مهارتی در کشور بینجامد.

محمدی با اشاره به آموزش ۹ هزار رشته مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در بودجه امسال نیز رقم قابل توجهی برای پرداخت تسهیلات به مهارت‌آموزان در نظر گرفته شده ‌که در صورت تحقق آن، رشد قابل توجهی در حوزه آموزش مهارتی به وجود خواهد آمد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تاکید رئیس جمهور در عدالت آموزشی در زمینه‌های مهارت  افزود: تنوع‌دهی به آموزش‌ها و همچنین توجه به به‌روز شدن آموزش‌ها و آنچه که در حال حاضر نیاز جامعه است، می‌تواند نقشی اساسی در توسعه کشور داشته باشد.

ساخت “پرینترهای سه‌بعدی فلزی” در ایران بومی‌سازی شد
برگزاری دوره‌های صنعتی به روز در فنی و حرفه‌ای البرز

غلامحسین محمدی  سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز نیز در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز در توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: نیروی جوان مستعد در استان البرز و همچنین استقرار صنایع متعدد در این استان، بستر مناسبی را برای توسعه آموزش‌های مهارتی در استان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: این استان زیرساخت‌های آموزشی مناسبی را در اختیار دارد و می‌بایست با هدایت این زیر‌ساخت‌ها به سمت فناوری‌های نوین، جهش قابل توجهی را در آموزش مهارت‌آموزان ایجاد کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از کارگاه پرینترهای سه بعدی در استان البرز عنوان کرد:  این پرینترها به صنایع کمک می‌کنند که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته بهره‌وری مناسبی از سرمایه های خود داشته باشند.

 ‌با حضور غلامحسین محمدی سرپرست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، بهره‌برداری از کارگاه شبیه‌ساز جوشکاری برای نخستین بار در کشور و در استان البرز انجام شد.

انتهای پیام/.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x