تاریخ : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 24 September , 2024
0

معابر کرج در اشغال دستفروشان و اغذیه‌فروشان

  • کد خبر : 314126
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
معابر کرج در اشغال دستفروشان و اغذیه‌فروشان

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج از حضور گسترده دستفروشان در معابر شهر انتقاد کرد و گفت: در برخی نقاط حتی فضایی برای تردد رهگذران باقی نمانده است.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، علیرضا رحیمی ظهر امروز در تذکری که طی صد و هشتاد و سومین جلسه شورا سخن می‌گفت، از حضور گسترده دستفروشان در معابر شهر انتقاد کرد و گفت: در برخی نقاط حتی فضایی برای تردد رهگذران باقی نمانده است.

رحیمی افزود: برای مثال در مسیر چهارراه طالقانی تا میدان شهدا و سپس میدان قدیمی کرج، حضور گسترده دستفروشان منظره‌ای بسیار ناهنجار را در شهر ایجاد کرده است. 

وی اضافه کرد: حتی در مواردی دستفروشان عرشه‌های پل‌های عابر پیاده را نیز به اشغال خود درآورده‌اند. 

حذف انگشت طلایی‌ها از شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تذکری که پیش از این درباره موضوع معروف به “انگشت طلایی‌ها” داده بود، اشاره کرد. این تذکر به موضوع  حضور نیم‌بند تعدادی از پرسنل شهرداری در محل کارشان اختصاص داشت. 

رحیمی اذعان کرد: طبق گزارشی که آبان ماه ۱۴۰۰ تهیه شده بود تعداد ۳۵۷ نفر ثبت کارتکس نداشتند و تعداد ۳۹۵۲ نفر اعم از رسمی و شرکتی نیز به صورت نامرتب اقدام به ثبت اثر انگشت و ثبت تردد در سامانه حضور و غیاب می‌کردند. 

وی ادامه داد: این آمار پس از دو سال با پیگیری های متعدد و اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری به ۱۰۳ نفر رسیده که از این جهت از شهردار و معاونت‌های مربوطه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

اجاره معابر به اغذیه‌فروشان غیرقانونی است

در ادامه‌ جلسه علی قاسم‌پور عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص اجاره معابر به اغذیه‌فروشان گفت: طبق بند ۲ ماده ۵۵ و تبصره ذیل آن، استفاده از معابر عمومی برای کسب یا سکونت ممنوع است و این قانون تکلیف شهرداری در خصوص اشغال معابر و پیاده‌روها توسط دستفروشان و اغذیه فروشان را مشخص می‌کند. 

علی قاسم‌پور افزود: شهرداری طبق این قانون موظف به رفع سد معبر است در حالیکه هم‌اکنون این نقاط به رستوران‌ها اجاره داده می‌شود که کاملا غیرقانونی است. 

وی بیان کرد: لایحه مربوط به این موضوع در سال‌های قبل از طرف شهرداری به شورا ارائه شد اما در صحن به این لایحه رای داده نشد. 

این عضو شورا اذعان کرد: آن زمان پس از بحث و بررسی لایحه در صحن شورا، به شهرداری برگشت داده شد تا لایحه را تکمیل کند و مجدد به شورا ارائه دهد. 

قاسم‌پور تأکید کرد: حتی با کلیات این لایحه نیز موافقت نشد چرا که اساس لایحه در تضاد با قانون وظایف شهرداری بود. بر این اساس مقرر شد موارد قانونی مرتبط نیز مورد بررسی قرار گیرد و در صورت رفع ایرادات مجدد به شورا ارسال شود. 

وی با ابراز نگرانی از اقدام شهرداری برای اجرای این طرح در قالب و پوششی به نام دفترچه عوارض، اظهار کرد: این کار غیرقانونی است و شهرداری باید از اجرای آن جلوگیری کند.

تقدیر عضو شورای شهر کرج از اقدامات راهور در آغاز سال تحصیلی

مجتبی حاجی‌قاسمی ظهر امروز در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا با بیان اینکه با وجود افزایش سفرها خصوصاً در بازگشایی مدارس شاهد ترافیک قابل قبولی بودیم، از همکاری فرماندهی راهور با مجموعه مدیریت‌شهری تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: خوشبختانه با وجود افزایش قابل توجه سفرها در روز اول مهر و محدودیت های ناشی از اجرای پروژه‌های عمرانی، ترافیک مسیرهای اصلی صرفاً در حدود  ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت و شاهد هیچ گره‌ای در مسیرهای اصلی نبودیم.

عضو شورای شهر کرج  افزود: با مدیریت مناسب معاونت‌‌های حمل و نقل و ترافیک و فنی و عمرانی شهرداری کرج  و حضور موثر پرسنل خدوم فراجا شاهد ترافیک روانی در شهر بودیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در ادامه  از معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج به دلیل حضور مستمر در پروژه‌های عمرانی تقدیر کرد و ادامه داد: شاهد حضور شبانه‌روزی ایشان در محل پروژه‌ها هستیم و خوشبختانه در حوزه تقاطعات و پروژه‌های این معاونت شاهد مشکل خاصی نیستیم.

وی همچنین خواهان تقویت سیستم کنترل پروژه در شهرداری شد و تأکید کرد: امیدواریم با استفاده از این سیستم بتوانیم تا پایان دوره ششم شورا پروژه‌های عمرانی شهر را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x