تاریخ : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 24 September , 2024
0

حمایت بهزیستی از ۴۷۶۵ ناشنوا و کم‌شنوا در استان البرز

  • کد خبر : 314123
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
حمایت بهزیستی از ۴۷۶۵ ناشنوا و کم‌شنوا در استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در هفته جهانی ناشنوایان که با شعار “زبان دست ها را بشنویم و درک کنیم” نامگذاری شده است، بهزیستی استان البرز گزارشی از خدمات ارائه شده به بیش از ۴ هزار ناشنوا و کم‌شنوا منتشر کرد.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از البرز، وجیه محمدی فلاح، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از نام‌گذاری این هفته ارتقاء فرهنگ ارتباط با ناشنوایان و توجه به مشکلات پیش روی آنان است، اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۶۵ ناشنوا و کم‌شنوا زیرپوشش بهزیستی استان البرز هستند و از خدمات متنوع بهره‌مند می‌شوند. 

وی عنوان کرد: خدمات ارائه شده به این افراد شامل توانبخشی، آموزش مهارت‌های زندگی، برنامه‌های حرفه‌ای، پرداخت وام، کاشت حلزون، معافیت سرباز، یارانه آزمایش ژنتیک و کمک هزینه های مختلف است. همچنین، بهزیستی استان البرز با اجرای طرح‌های توانمندسازی و حمایت از کار، تلاش می‌کند تا این افراد در جامعه فعال بپیوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ هزار و ۷۶۵ ناشنوا و کم شنوا در استان البرز تحت حمایت بهزیستی هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۴۵۳ نفر مستمری‌بگیر‌ند و همچنین ۲۹۵ نفر فرد ناشنوا و کم شنوا نیز‌از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی در البرز برخوردارند.

این مسئول توضیح داد: در یکسال گذشته ۱۱۲  نفر از این جامعه هدف از خدمات شهریه دانشجویی و ۵۴۴ مددجو نیز از خدمات سمعک رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود: در ۶ماهه اول امسال ۱۱هزار و ۲۰۳ نوزاد تحت پوشش غربالگری‌شنوایی قرار گرفتند و در حال حاضر برنامه غربالگری شنوایی در ۱۴ پایگاه شامل زایشگاه و پایگاه‌های زیرمجموعه بهزیستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314123

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x