تاریخ : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 23 September , 2024
0

کشتار ۹ میلیون قطعه مرغ در البرز

  • کد خبر : 314106
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
کشتار ۹ میلیون قطعه مرغ در البرز

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از کشتار  ۹ میلیون ۵۸۰ قطعه مرغ در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، علیرضا رفیعی‌پور، مدیرکل دامپزشکی استان البرز در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات جهاد کشاورزی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه امنیت غذایی و در دسترس بودن غذا یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در تمام دنیا به شمار می‌رود، اظهار داشت: ۳۵ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی فقط در حوزه دام وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همه سازمان‌های بهداشت جهانی در صورت تبادل بین نهاده‌ها و غذا باید طبق قوانین عمل کنند، افزود: حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ثابت و درگردش حوزه دامی کشور است .

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه  دامپزشکی وظیفه دارد در حفظ و حراست سرمایه دامی  برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد و به طور کامل از آن حمایت کند، عنوان کرد: ۵۰درصد از بیماری‌های موجودی که انسان را می‌تواند درگیر کند، بیماری‌های مشترک میان انسان و دام بوده و نقش دامپزشکی در این خصوص حائز اهمیت است‌.

رفیع‌پور با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی استان در شرایط ویژه قرار دارد و‌ دارای اهمیت بالایی بوده است، بیان کرد: رتبه‌های برتر کشور تولیدات دامپروری از آن البرز بوده است.

وی با بیان اینکه در تولید گاو اصیل و شیری رتبه چهارم کشور، رتبه ششم در تولید تخم مرغ و مرغ تخم‌گذار و رتبه ششم ماهیان زینتی از آن استان البرز بوده است، افزود: تعداد ۳ هزار و ۹۰۵ واحد عرضه تولیدات دامی در استان البرز  وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه ۲۷۰ واحد فعال پرورش مرغ اجداد، مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار و شترمرغ از دیگر ظرفیت‌های استان البرز بوده‌ خاطرنشان کرد: استان البرز از نظر مقابله با بیماری‌های حیات‌وحش در کشور پایلوت است.

 رفیع‌پور با بیان اینکه در حوزه دامی موظف هستیم در راستای واکسینه کردن دام‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم ، گفت: طی ۶ ماه گذشته  واکسیناسیون ۱ میلیون ۸۴۷ هزار و ۷۷۹ انجام شده است که در زمینه کنترل بیماری‌هایی همچون هاری، سیاه زخم، تب برفکی، طاعون، کزاز و… در دستورکار قرار گرفته است.

وی با توجه به اینکه در ۶ ماه دوم سال گذشته یک میلیون تخم ماهی وارد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این خصوص تولیدات خود استان نیز به حدود ۳۰۰ هزار تخم می‌رسد.

مدیرکل دامپزشکی با اشاره به اینکه هیچ یک از تولیدات دامی معدوم نمی‌شود، بیان کرد: در حوزه کشتار دام در ۶ ماهه گذشته ۹میلیون ۵۸۰ قطعه مرغ کشتار کرده‌ایم که ۳۸ هزار کیلوگرم آن از چرخه مصرف خارج شده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314106

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x