تاریخ : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 22 September , 2024
0

تکذیب افزایش قابل‌توجه ‌زایمان مادران افغانستانی در کرج

  • کد خبر : 314076
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
تکذیب افزایش قابل‌توجه ‌زایمان مادران افغانستانی در کرج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به‌عنوان مرجع رسمی آمار سلامت در استان، آمار منتشرشده درباره زایمان مادران افغانستانی در کرج نادرست و این آمار کمتر از ۲۱درصد بوده است.

– اخبار استانها –

شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار کرد: در پی انتشار خبری مبنی بر افزایش قابل‌توجه آمار زایمان مادران اتباع افغانستانی در کرج، دانشگاه علوم پزشکی البرز به‌عنوان متولی اصلی سلامت در استان، به این خبر واکنش نشان داد و آمار ارائه شده را نادرست اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان البرز در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: «خبر منتشرشده از سوی یکی از مدیران‌کل استان البرز در خصوص آمار زایمان مادران افغانستانی در کرج، حاوی اطلاعات نادرستی است. دانشگاه علوم پزشکی البرز به‌عنوان تنها مرجع رسمی و موثق اعلام آمار دقیق مربوط به انواع زایمان‌ها در استان، تأکید می‌کند که آمار ارائه‌شده در خبر مذکور، با آمارهای رسمی و موثق معاونت درمان دانشگاه مغایرت دارد.»

شهرام صیادی در ادامه افزود: بر اساس آمارهای دقیق و مستند معاونت درمان دانشگاه، میانگین زایمان‌های انجام‌شده توسط مادران اتباع در استان البرز طی سه سال اخیر (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) کمتر از ۲۱ درصد بوده است، بنابراین، آمار منتشرشده در خبر مذکور، به هیچ عنوان با واقعیت همخوانی ندارد.

۵۰درصد زایمان‌های سزارین البرز مربوط به اتباع خارجی است

وی بیان کرد: علت انتشار این آمار نادرست تاکنون مشخص نشده است، با این حال، دانشگاه علوم پزشکی البرز بر لزوم توجه به منابع رسمی و موثّق در انتشار اخبار، به‌ویژه در حوزه سلامت، تأکید کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، گفت: انتشار آمار نادرست در حوزه سلامت می‌تواند عواقب جدی درپی داشته باشد، این امر می‌تواند باعث ایجاد نگرانی‌های بی‌مورد در جامعه، تشدید تنش‌های اجتماعی و حتی اتخاذ تصمیمات نادرست در حوزه سیاست‌گذاری شود.

صیادی در پایان افزود: دانشگاه علوم پزشکی البرز با انتشار این اطلاعیه، تلاش کرده است به شفاف‌سازی آمار زایمان مادران اتباع در استان البرز بپردازد و از انتشار اخبار نادرست جلوگیری کند.

انتهای پیام/+

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x