تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

دعوت از ۷ بانوی راگبی‌باز البرزی به اردوی تیم ملی

  • کد خبر : 314012
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
دعوت از ۷ بانوی راگبی‌باز البرزی به اردوی تیم ملی

مربی تیم راگبی استان البرز گفت: ۷ بانوی راگبی‌باز از استان البرز به اردوی تیم ملی راگبی بانوان برای شرکت در مسابقات جام آسیا دعوت شدند.

– اخبار استانها –

زینب سلگی مربی تیم راگبی بانوان استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج  با اعلام این خبر گفت: شیدا اسکندی، زینب خادم‌پور، مهدیه دهقان، نگین ذاکری، حدیث احمدی، ام‌البنین محسنی و زهرا غفرانی، اسامی بازیکنانی هستند که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند. این موفقیت بزرگ نشان‌دهنده تلاش و پشتکار این ورزشکاران و همچنین زحمات کادر فنی تیم است.

مربی تیم راگبی بانوان البرز در ادامه افزود: سمانه زمانی، مربی دیگر تیم، نیز نقش بسیار مهمی در موفقیت تیم داشته است. او با برنامه‌ریزی دقیق و تمرینات سخت، تیم را برای حضور در مسابقات آماده کرده است. 
 
وی در خصوص پیشینه‌ی این رشته ورزشی عنوان کرد: راگبی ورزشی است که در سال ۱۸۲۳ در انگلستان ابداع شد و امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک ورزش حرفه‌ای و پرطرفدار شناخته می‌شود. راگبی به دلیل ویژگی‌های خاص خود مانند ترکیبی از قدرت، سرعت، تکنیک و کار گروهی، طرفداران زیادی دارد. 
 
سلگی ادامه داد در استان البرز نیز راگبی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و تعداد علاقه‌مندان به این ورزش به سرعت در حال افزایش است. راگبی بانوان نیز در ایران در حال توسعه است و موفقیت‌های اخیر تیم ملی نشان‌دهنده این پیشرفت است. 
 
مربی تیم راگبی استان البرز گفت: راگبی به دو شکل اصلی ۱۵ نفره و ۷ نفره برگزار می‌شود. در راگبی ۱۵ نفره، هر تیم با ۱۵ بازیکن به میدان می‌رود و بازی در دو نیمه ۴۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود. راگبی ۷ نفره نیز در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در بازی‌های المپیک نیز برگزار می‌شود. در این نوع راگبی، هر تیم با ۷ بازیکن به میدان می‌رود و بازی در دو نیمه ۷ دقیقه‌ای برگزار می‌شود. 
 
وی بیان کرد: با توجه به موفقیت‌های اخیر راگبی بانوان البرز، انتظار می‌رود که تلاش‌ها برای توسعه این ورزش در استان بیشتر شود. ایجاد امکانات بهتر، برگزاری مسابقات بیشتر و حمایت از باشگاه‌ها و تیم‌های راگبی، از جمله اقداماتی است که می‌تواند به توسعه این ورزش کمک کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314012

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x