تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
1

دریافت شناسنامه جدید چقدر زمان می‌برد؟

  • کد خبر : 313464
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
دریافت شناسنامه جدید چقدر زمان می‌برد؟

مدیر کل ثبت احوال استان البرز گفت: طول فرآیند تعویض شناسنامه در حال حاضر دو هفته است که تلاش می‌کنیم این زمان را به زیر یک هفته کاهش دهیم.

– اخبار استانها –

 عباس فتح‌اللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار کرد: به منظور تعویض شناسنامه ضروری است افراد پس از مراجعه به دفاتر پیشخوان، صدور شناسنامه جدید را درخواست کنند. پس از گذر از این مرحله، فرآیندهای لازم در اداره ثبت احوال انجام شده و شناسنامه از طریق اداره پست به شهروندان ارسال خواهد شد.

فتح‌اللهی اعلام کرد: بازه زمانی تعویض شناسنامه دو هفته است که تلاش خواهیم کرد این زمان را به زیر یک هفته کاهش دهیم. در عین حال در روزهای خاص از جمله ایام اربعین یا نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی که مراجعات مردم به دفاتر پیشخوان و ثبت احوال افزایش می‌یابد، ممکن است این فرایند کمی افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس توصیه ما به شهروندان این است که در این روزهای خاص برای تعویض شناسنامه مراجعه نکنند.

به گفته عبداللهی، در مواردی که مغایرت مدارک وجود داشته باشد یا فرد برای دریافت شناسنامه المثنی مراجعه کرده باشد، زمان این فرآیند طولانی‌تر خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: برای مثال طبق قانون، صدور شناسنامه المثنی یک ماه جریمه زمانی دارد و پس از طی این زمان، پرونده به چرخه در می‌آید که این روند نیز دو هفته به طول می‌انجامد. طبق این روند صدور شناسنامه المثنی حدود یک ماه و نیم تا دو ماه زمان خواهد برد.

وی ادامه داد: در صورتی که کسی برای تعویض شناسنامه درخواست داده و زمان طولانی‌تری از مواردی که ذکر شده برای آن صرف شده است، حتما باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا اداره ثبت احوال علت را جویا شده تا کارشناسان و روسای ادارات ما موضوع را بررسی و پیگیری کنند.

فتح‌اللهی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان و فرآیند تعویض شناسنامه برای شناسنامه‌هایی که محل صدور آنها کرج نیست، متفاوت است؟ گفت: سازمان ثبت احوال در فرآیندهای خود در سامانه این موضوع را پیش‌بینی و مدیریت کرده به گونه‌ای که ما خدمات را بر اساس محل سکونت به متقاضیان ارائه می دهیم و ملاک محل صدور نیست. 

مدیر کل ثبت احوال استان البرز اذعان کرد: بنابراین هیچ محدودیتی از این نظر در فرآیند تعویض شناسنامه نداریم و از نظر زمانی نیز تفاوتی بین محل صدور وجود ندارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=313464

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x