تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
2

تنش آبی استان البرز کاهش یافت

  • کد خبر : 313440
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
تنش آبی استان البرز کاهش یافت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از کاهش تنش آبی در پی اقدامات انجام شده در یکسال گذشته خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات موسسه علمی کاربردی آب و برق وزارت نیرو در مهرشهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته تنش آبی زیاد داشته‌ایم  و امسال به واسطه کارهایی که در این حوزه انجام شد،  ۹۵ درصد این مشکلات برطرف شده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۸ ماه گذشته خبرنگاران در رسانه‌های خود از وضعیت تنش آبی در فردیس، محمدشهر، کرج و شهر جدید مهستان و … خبر تولید کردند، افزود: امسال به واسطه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از ۹۵ درصد این مشکلات برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع، تعادل‌بخشی به شبکه و راه‌اندازی مرکز پایش و کنترل تاسیسات آب انجام شده است، گفت: ظرفیت تصفیه‌خانه شماره ۳ حدود  ۳۸۰ لیتر بر ثانیه بود که در ایّام پیک باید ۵۷۰ لیتر بر ثانیه آب را تصفیه می‌کرد که اکنون این میزان در زمان پیک به یک هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه  رسیده است.

نامداری با اشاره به اینکه قابلیت این را داریم که سهم تخصیصی استان را به ۱۱۰ میلیون مترمکعب در سال برسانیم و در اختیار مردم قرار دهیم، افزود: ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شماره ۱ و ۲ کرج و آبگیری از تصفیه‌خانه شهر مهستان را از دیگر اقدامات این شرکت است.

 وی با اشاره به اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه آب شماره ۱ کرج حدود ۱۶۵ لیتر بر ثانیه بود که با احداث یک تصفیه خانه با تکنولوژی روز، ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آن افزوده شده است، بیان کرد: ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه امکان انتقال آب به مهرشهر و  پایین اتوبان را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=313440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x