تاریخ : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 24 September , 2024
1

۲ تا ۱۵ واحد کارورزی به تمام رشته‌های دانشگاه تهران اضافه می‌شود

  • کد خبر : 306610
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
۲ تا ۱۵ واحد کارورزی به تمام رشته‌های دانشگاه تهران اضافه می‌شود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تهران، از گنجانده شدن حداقل ۲ و حداکثر ۱۵ واحد مرتبط با کارورزی در سرفصل دروس همه رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران از آغاز مهر ماه ۱۴۰۲ خبر داد. 

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

مقیمی با اشاره به راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری دانشگاه تهران در اشتهارد و میدان بهمن گفت: پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در جزیره قشم از پائیز ۱۴۰۲ فعال می‌شود. همچنین پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در شمال کشور نیز در جوار پردیس بین‌المللی کاسپین دانشگاه تهران در رضوانشهر استان گیلان فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه پردیس‌های علم و فناوری دانشگاه تهران نقش اردوگاه‌های مهارت‌آموزی را برای دانشجویان ایفا می‌کنند، تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه باید به صورت یکپارچه در یک بسته جامع دیده شوند. فعالیت فرهنگی را نمی‌توان منفصل و مستقل از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دید چراکه اگر فعالیت فرهنگی مستقل دیده شود، نمی‌تواند اثربخش باشد و در فرهنگ دانشگاه پایداری ایجاد کند. بنابراین اردوگاه‌های مهارت‌آموزی با این نگاه راهبری می‌شوند.

مقیمی با اشاره به نقل آسیب‌شناسی معاونت آموزشی دانشگاه در خصوص سهم ناچیز واحدهای مرتبط با کارورزی به تفکیک رشته‌های مختلف دانشگاهی، افزود: این گزارش نشان می‌دهد که در برنامه‌های درسی رشته‌ها باید بازنگری اساسی صورت پذیرد و دروس مرتبط با کارورزی تقویت شود. هدف اصلی دانشگاه تهران در زمینه تقویت برنامه‌های مهارت‌آموزی دانشجویان، ایجاد شناخت اولیه و آشنایی کلی دانشجویان با محیط های کسب‌وکار و صنعت مرتبط با رشته تحصیلی دانشجویان است.

وی گفت: مطالعات نشان می‌دهد که صنعتگران و کارفرمایان بر این باورند که دانش‌آموختگان دانشگاهی در بدو ورود به کار به علت عدم آشنایی اولیه با محیط کار و ابزارها، با بازخوردهای منفی از سوی مدیرانشان مواجه می‌شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند، اما به مرور که با محیط کار آشنا می‌شوند، ظرفیت علمی خود را بروز می‌دهند و با ابتکارات خود منشا تحول در سازمان و صنعت مربوطه می‌شوند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=306610

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x