در همین رابطه مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از شگردهای فروشندگان پوشاک در بازار در آستانه شب عید خبرداد و گفت: بر همین اساس مردم نباید فریب اینگونه تبلیغات را بخورند و پس از مقایسه قیمت و کیفیت با محصولات مشابه در سایر فروشگاهها، اقدام به خرید کنند ضمن اینکه برگزارکنندگان فروش فوقالعاده نیز باید مجوز لازم را از اتحادیه مربوطه کسب کرده باشند.
وی تصریح کرد: متاسفانه عدهای سودجو نیز برای کسب سود نامشروع، تلاش دارند تا با به اشتباه انداختن مشتری، یک اسم خارجی را انتخاب و مارک درست کرده و کالای ایرانی خود را به نام کالای خارجی به فروش برسانند در حالی که این مارک و برند، وجود خارجی ندارد و پوشاک فروخته شده تحت آن نام در کارگاههای زیرپلهای تولید شده است.
مولاخواه با بیان اینکه برخی از فروشندگان از فرصت خریدهای مردم در ایام پایانی سال سوءاستفاده کرده و کالاهای قاچاق را به مردم میفروشند، خاطرنشان کرد: برخی فروشندگان، پوشاک خارجی را به شکل عمده و با قیمت اندک وارد کشور کرده و پس از چسباندن مارکهای خارجی و حتی دستکاری در مشخصات پارچه آن را بهعنوان جنس مارک دار و اورجینال به فروش میرسانند که این تخلفی آشکار است و در سایر کشورها مستلزم پرداخت جریمه سنگین است.
وی اظهار داشت: در کشورهای دیگر قوانین به روشنی علیه متخلفان تدوین شده و بدون اغماض به اجرا درمیآید و در نتیجه، اندیشه تخلف به ذهن کسی خطور نمیکند. مولاخواه اظهار داشت: تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک باید مراقب رفتار خود در بازار داغ خریدهای مردم در شب عید باشند ضمن اینکه توجه داشته باشند که تولید و فروش کالای تقلبی نه تنها از نظر عرف، شرع مقدس و قانون ناپسند است بلکه در جامعه بدبینی و بیاعتمادی ایجاد میکند که در درازمدت خسارت سنگینی به اقتصاد کشور و تولیدات داخلی وارد خواهد کرد.
این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: نصب برچسب قیمت یک الزام قانونی است و تمامی عرضهکنندگان پوشاک مکلفند با الصاق برچسب روی کالا، قیمت واحد کالا را به طور روشن و مکتوب و بهگونهای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.