در این نشست رئیس رسانه ملی با اشاره به جایگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در اندیشه و نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: انتظار جامعه اسلامی رسانه ملی خود، حرکت به سمت ارزشهای متعالی دین و تربیت آحاد مردم بر اساس این آموزههاست.
ضرغامی، هنرمندی در تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم، سفارشمحوری، درک صحیح از مخاطب انبوه، مرجعیت دینی رسانه ملی نزد مخاطبان، شناساندن صحیح معروف و منکر در جامعه، معرفتافزایی و عمقبخشی به اعتقادات و دانش دینی مردم، استفاده هر چه بهتر از ظرفیتهای تولیدات معارفی در سطح جامعه و مراکز دینی، “اقناع” به جای “اغوا”، مناسکسازی؛ نوآوری، پدیدهسازی و استفاده از پژوهشها و نظرسنجیهای دقیق برای روشن شدن نیازهای واقعی مردم را از جمله موضوعات مهم تبلیغات دینی در رسانه دانست و بر برنامهریزی جامع و متوازن برای اثربخشی ظرفیتهای سازمانی و برون سازمانی در عرصه دینی تاکید کرد.
رئیس سازمان صدا و سیما، اجرای موفق مرحله دوم طرح هدفمندی یارانهها را از جمله وظایف اصلی رسانه در شرایط کنونی دانست و گفت: این وظیفه صرفا به اطلاعرسانی، محدود نمیشود بلکه آمادهسازی افکار عمومی؛ خنثیسازی عملیات روانی دشمن و برنامهریزی دقیق و هماهنگ با دولت برای اجرای سیاستهای مصوب از جمله اولویتهای برنامهسازان رسانه ملی است؛ رسانههای مکمل نیز به متن نیاز دولت بپردازند و از حاشیهپردازی پرهیز کنند.
ضرغامی “مقاومسازی” اقتصاد را کلید حل مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: تثبیت و تحکیم اصول و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی و تقویت برنامهها و اقدامات قوای سهگانه بر عهده رسانه ملی است که باید با همه توانمندی در این زمینه اقدام کند.
انتهای پیام/