تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
1

افراد بالای ۱۸ سال دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند

  • کد خبر : 230235
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۳:۱۶

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کلیه افراد ۵ سال به بالا که هنوز نوبت اول یا دوم را تزریق نکرده اند نسبت به دریافت یا تکمیل واکسیناسیون اقدام نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: با توجه به افزایش بیماری کرونا در کشورهای اروپائی و کشورهای همسایه در یک ماه اخیر و افزایش بیماری در روزهای گذشته و نگرانی از موج بعدی کرونا، تزریق دز یادآور واکسن کرونا به منظور افزایش سطح ایمنی جامعه جهت پیشگیری از افزایش مجدد موارد ابتلا ضروری است.
دکتر شهاب مستوفی افزود: کلیه افراد ۱۸ سال به بالا درصورتی که ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن کرونا آن ها گذشته است در اسرع وقت نسبت به تزریق نوبت یادآور اقدام کنند.
وی تصریح کرد: کلیه افراد ۵ سال به بالا که هنوز نوبت اول یا دوم را تزریق نکرده اند نسبت به دریافت یا تکمیل واکسیناسیون اقدام نمایند. البرز نشینان می توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در شهر و روستا واکسن خود را دریافت نمایند.
معاون بهداشت اضافه کرد: در خصوص گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، دریافت نوبت سوم صرفا در افراد با بیماری زمینه ای و نقایص سیستم ایمنی توصیه می شود.
دکتر مستوفی ضمن تاکید بر لزوم تداوم استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع مجدد کرونا و سویه های جدید آن لازم است کلیه همشهریان گرامی به ویژه گروه های پرخطر هنگام حضور در فضاهای بسته، تجمعات و مراسم مختلف، بر استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x