تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
3

۶۶۰ مبلغ مذهبی به مدارس البرز اعزام می شوند

  • کد خبر : 229856
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، ۶۶۰ مبلغ مذهبی با رویکرد تربیتی و مهارتی به مدارس دوره ابتدایی و متوسطه استان البرز اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا، در نشست طرح امین و روشنا اداره قرآن، عترت و نماز البرز عنوان شد که با هماهنگی حوزه علمیه  استان البرز و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان این تعداد مبلغ مذهبی از اول مهرماه  سال جاری در مدارس حضور پیدا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز دراین نشست که روز دوشنبه در سالن جلسات آموزش و پرورش البرز  برگزار شد،گفت: از اجرای طرح هایی که به آموزش و پرورش کمک کند، استقبال می کنیم.
« علی حجرگشت » افزود: حضور مبلغان مذهبی در مدارس با توجه به آسیب های ناشی از دوران کرونا در بخش آموزشی و تربیتی  در راستای کمک به دانش آموزان و اولیا می تواند اثر بخش باشد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه علمیه در بخش فرهنگی و تربیتی دغدغه مشترکی دارند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در مسائل تربیتی، فرهنگی و مهارت آموزی از جمله آسیب های فضای مجازی نیاز به بروز رسانی در امور تربیتی و مهارتی دارند.
وی تصریح کرد: تا کنون طرح امین در مدارس البرز اجرا شده است و امسال با نگاه آسیب شناسی باید زمینه حضورمبلغان مذهبی این طرح را همزمان با حضور معلمان و دانش آموزان از آغاز سال تحصیلی جدید در استان بوجود آوریم.
حجرگشت یادآورشد: باید به فعالیت های اداری مربوط به سازماندهی مبلغان مذهبی در استان نیز توجه خاصی شود تا ابلاغ حضور مبلغان درمدارس البرز تا شهریورماه صادر شود.
مدیرحوزه علمیه استان البرز هم به متولی بودن آموزش و پرورش درحوزه تربیتی اشاره کرد و گفت: نگاه حوزه علمیه به آموزش و پرورش نگاه ساختاری و تعاملی به منظوراستفاده از ظرفیت ها در بخش توانمند سازی دانش آموزان و حتی ارائه خدمات مشاوره ای است.
 حجت الاسلام صادق خوئینی اظهارداشت: مبلغان مذهبی که به مدارس اعزام می شوند، نیروهای متخصص هستند که دوره های توانمندسازی ویژه گروه سنی دانش آموزان را می گذرانند.
وی کار مبلغان مذهبی که در مدارس البرز حضور پیدا می کنند را از جنس پرورشی ذکر کرد و یادآورشد: مبلغان مذهبی دارای سوابق خوبی هستند که فعالیت این افراد متخصص در کنار عوامل مدارس می تواند به دانش آموزان کمک کند.
وی ادامه داد: دستورالعمل طرح امین و روشنا برای سال تحصیلی آینده از هم اکنون به مدارس البرز ارسال شود تا مدیران نسبت به اجرای این طرح مهم از سوی مبلغان مذهبی دراستان آگاهی کامل داشته باشند.
خوئینی تصریح کرد: برگزاری نشست مشترک حوزه علمیه وآموزش و پرورش با محوریت طرح امین برای مدیران مدارس استان و درخواست پشتیبانی از نماینده ولی فقیه و استاندار در خصوص فرآیند اعزام مبلغان مذهبی در مدارس استان نیز ضرورت دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز با بیان اینکه معاونین پرورشی مدارس مسئولیت هماهنگی فعالیت مبلغان مذهبی در مدارس استان را عهده دار هستند،افزود: تا قبل از شروع سال تحصیلی نشست مشترک با محوریت حضور مبلغان مذهبی در مدارس استان برگزار می شود.
« سردار فتح الهی » خاطرنشان کرد: باید مکانیسم نظارتی بر روند کاری مبلغان مذهبی در مدارس استان البرز نیزبه منظور انجام کار کیفی حاکم باشد.
وی بیان داشت: برای برگزاری دوره های توانمند سازی در حوزه معاونت پرورشی استقبال می کنیم.
وی یادآورشد: لیست مبلغان مذهبی در تیرماه به آموزش و پرورش البرز ارسال گردد تا اداره قرآن، عترت و نماز اقدامات لازم را برای صدور ابلاغ این عزیزان انجام دهند.
فتح الهی تصریح کرد: استمرار جلسات کاری در راستای بهره مندی خانواده ها و دانش آموزان دوره دوم متوسطه از خدمات مرکز مشاوره حوزه علمیه نیز می تواند در کیفیت بخشی خدمات به جامعه هدف موثرباشد.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x