تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
1

جوانان جریان ساز بوده و پیشران تحولات مملکت هستند

  • کد خبر : 229778
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

از منظر جامعه شناسی به دلیل زاد و ولد طوفانی اوایل انقلاب، ما در حال عبور از پنجره جمعیتی (‌فرصتی بی بدیل و تکرار نشدنی برای توسعه پایدار) هستیم. پنجره ای که شاید در سرنوشت هر ملتی یکی دو بار بیشتر میسر نگردد.متاسفانه دولت‌های مختلف به دلیل سیر در روزمرگی،فرصت طلایی “پنجره جمعیتی” را به هدر می دهند.

✍️ رضا قاسمپور
به دلیل شغل و علائقم، چهار دهه با جوانان و نوجوانان دم خور بوده و در داد و ستد ممتد با این قشر جریان‌ساز هستم. جوانان موتور محرکه و پیشران مملکت خود محسوب می شوند. از منظر جامعه شناسی به دلیل زاد و ولد طوفانی اوایل انقلاب، ما در حال عبور از پنجره جمعیتی (‌فرصتی بی بدیل و تکرار نشدنی برای توسعه پایدار) هستیم. پنجره ای که شاید در سرنوشت هر ملتی یکی دو بار بیشتر میسر نگردد.متاسفانه دولت‌های مختلف به دلیل سیر در روزمرگی،فرصت طلایی “پنجره جمعیتی” را به هدر می دهند.
دیماه ۹۸ به ابتکار ناصر مقدم “مدیرکل وقت ارشاد البرز” مجمع خردورزان البرز متشکل از دو کارگروه “فرهنگ و هنر” و “فرهنگ و جامعه” شامل شصت نفر در قالب بیست کمیته سه نفره تشکیل گردید.
در این مجمع دو سه نفر بیش فعال بودند. در مقاطعی محسن انصاری “دبیر کمیته جوانان” حتی گوی سبقت را از رضا قاسم پور “دبیر حقوق شهروندی البرز” ربوده بود.
اولین برخوردم با محسن انصاری در همین تشکیلات ارشاد بود. روزها و ماه‌های بعد اخبار فعالیت های این جوان نجیب و انرژیک از گوشه و کنار شهر بیرون می زد.
در تکمیل و تشکیل موسسه فرهنگی هنری زنجانی های مقیم استان البرز(اشراق) مجددا با محسن انصاری دم خور شدیم.
انصاری متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۶(روز تولد رضا قاسم پور) و ترم آخر کارشناس ارشد علوم سیاسی دانشگاه رشت می باشد.
عصر جمعه ۲۷ خرداد قرار است به مناسبت فعالیت های مستمر، مؤثر و تشکیلاتی انصاری تجلیلی از وی در باشگاه میلاد کرج (روبروی استانداری البرز) به عمل آید. برای این جوان دوست داشتنی و تشکیلات منسجمش آرزوی بهترین ها را دارم.

 
ذیلا پنجره ای بر زیست فرهنگی اجتماعی “محسن انصاری” باز می کنیم.
انصاری مسئولیتهای بسیاری را در حوزه فعالیت های داوطلبانه تجربه کرده است وی موسس “مجمع ملی تشکلهای جوانان کشور”  اولین نایب رئیسی مجمع ملی جوانان،  دبیر مجمع ملی جوانان کشور،  مسئول امور پارلمانی و بین الملل مجمع ملی جوانان کشور، رئیس شورای سیاست گذاری مجمع ملی جوانان کشور، نماینده مجمع ملی جوانان کشور در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، عضو هیئت ۷ نفره ی وزارتخانه های هیئت دولت در کشور، مدیرعامل شبکه ملی جوانان انقلاب اسلامی کشور، نایب رئیس کمیسیون ازدواج خانواده و امور بانوان مجمع ملی جوانان کشور، رئیس مجمع جوانان استان البرز، رئیس شورای جوانان استان البرز، مسئول خانه هلال احمر، سرمربی باشگاه سایپا نوین البرز، بازیکن بانک ملی تهران، عضو تیم ملی فوتبال جوانان، عضو تیم منتخب انرژی هسته ای کشور و مس کرمان، عضو افتخاری شوراهای برنامه ریزی آموزش و پرورش و اشتغال و… در استانداری البرز، گوشه هایی از کارنامه فعالیت های این جوان فعال و انرژیک می باشد.
انصاری خود را مستقل دانسته و جریان های سیاسی کشور را ناکارآمد و منفعت طلب معرفی می کند.
وی در حال حاضر معاون فرهنگی شهرداری فردیس، رئیس شورای جوانان استان البرز، دبیرکل شبکه مردمی جوانان انقلاب اسلامی و عضو هیئت مدیره (کمیته ورزش و جوانان) بنیاد بین المللی غدیر کشور می باشد.
ساخت دو واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)
اهدا ۱۸۵ سری جهیزیه به زوج های بی بضاعت البرز
اهدا ۲۲ هزار بسته معیشتی
حضور در اردوهای متعدد جهادی در مناطق محروم کشور (بعنوان مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان البرز)
مشارکت در برگزاری بیش از ۵۰۰ جشنواره استانی و ملی
برگزاری بیش از ۱۰۰۰ کارگاه آموزشی در موضوعات پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
موسس شورای جوانان استان البرز (که در خرداد ماه با دستور رئیس جمهور مقرر شد در کل کشور ایجاد شود)
عضو هیئت تدوین طرح ملی تدبیر در زندگی
عضو هیئت تدوین طرح ملی سرباز مهارت و…از دیگر عضویتها و اقدامات محسن انصاری می باشد.
 
 
 
به قلم: رضا قاسمپور

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x