تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
0

ترمیم سرمایه اجتماعی، کار ویژه سازمان های مردم نهاد است

  • کد خبر : 229677
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۶

دکتر صفری شهردار نظراباد گفت: ترمیم سرمایه اجتماعی، کارویژه سازمان های مردم نهادی چون اشراق البرز است.

✍️ رضا قاسمپور
امروز ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ با هماهنگی مهندس صمدی عضو انرژیک و دوست داشتنی شورای شهر نظرآباد، هیات مدیره اشراق (انجمن زنجانی های مقیم البرز) در دیداری دوستانه با شهردار شهرستان نظرآباد در خصوص همکاری های دو جانبه فرهنگی_ اجتماعی نشست هم اندیشی برگزار نمودند. صمدی در ابتدا ضمن معرفی اعضا افزود: هدف از این نشست ایجاد بستر مناسب برای همکاری های مشترک و سینرژیک کردن نیروهاست.
 

 
در این نشست یک ساعته ابتدا “حاج شوذب محمدی” مدیرعامل موسسه اشراق ضمن تشریح فعالیت‌های سه ساله این تشکل مردم نهاد افزود: موسسه فرهنگی هنری و مذهبی اشراق، چند منظوره با گستره فعالیت کشوری است. ما در امورات عام المنفعه، خیریه، کمک های مومنانه، فعالیتهای جهادی (چون ضدعفونی معابر و محلات چهارگوشه استان در ایام کرونا) فعال بوده و همچنان داوطلبانه و بی ادعا پای کار هستیم. ساخت درمانگاه، تاسیس خیریه،برگزاری یادواره شهدای زنجانی استان البرز و برگزاری جلسات هم اندیشی با مسئولین و نخبگان جامعه از جمله اقدامات کوتاه مدت و میان‌مدت اشراق البرز می باشد.
دکتر حسن تقی لو رئیس هیات مدیره اشراق نیز ضمن تشکر از برگزاری نشست هم اندیشی و قدردانی از استقبال شورا و شهرداری نظراباد از امورات عام المنفعه افزود: گرامیداشت شهدا امتداد راه شهدای کربلاست و ما برای تبرک فعالیت رسمی اشراق از برگزاری یادواره شهدا شروع کرده ایم و در ادامه کار ،جبهه های جدیدی از فعالیت های خیرخواهانه و فرهنگی اجتماعی را استارت خواهیم زد.
 

 
“رضا قاسم پور” مسئول کمیته فرهنگی اشراق با اشاره به چربش فعالیت های سخت افزاری و کالبدی شورا و شهرداری ها در کل کشور افزود:شهر به مثابه موجود زنده بوده و متناسب با فعالیت های فیزیکی،روح و روان شهر تشنه و نیازمند فعالیت های فرهنگی و هنری در قالب ایده های نو و غیر کلیشه ای است.
وی افزود: نظرآباد از منظری پیشانی استان بوده و فعالین این خطه پیشقراول حرکت‌های فرهنگی اجتماعی هستند.
اکبری از فعالین فرهنگی اشراق نظرآباد نیز ضمن اشاره به چرایی نامگذاری موسسه به نام اشراق افزود: نام موسسه ملهم از “شیخ اشراق سهروردی زنجانی” بوده و فعالیتهای اشراق در نظرآباد مسبوق به سابقه است.ما در سال‌های نزدیک کنگره ملاعلی زنجانی و شیخ هادی نجم آبادی را در اشل ملی برگزار کرده ایم و برگزاری یادواره شهدا می تواند سومین حرکت ملی اشراق البرز در سطح استان و شمالغرب باشد.
مهندس امینی از فعالان اجتماعی اشراق نظرآباد نیز ضمن استقبال از نشست هم اندیشی گفت:تلاش می کنیم همکاری های شورا و شهرداری نظراباد با موسسه اشراق البرز دو جانبه و برد_برد باشد. زمینه چنین فعالیت‌هایی فراخ بوده و قابلیت اجرایی دارد.
 

 
در پایان “دکتر صفری” شهردار نظرآباد ضمن مرور خاطرات تحصیلی خود در زنجان افزود:زنجان یکی از شاداب ترین شهرهای ایران بوده و بخش قابل توجهی از شهرستان نظرآباد اصالت و تبار زنجانی دارند.
وی افزود: ترکیب شورا و شهرداری فارغ از نگاه سیاسی،جناحی و قومیتی عمل کرده و ما مجموعه ای خدمات رسان هستیم.
وی در بخشی از سخنان خود ضمن استقبال از مجموعه فعالیت های متنوع اشراق البرز گفت: سرمایه اجتماعی ما کاهش یافته است ترمیم سرمایه اجتماعی کار سمن ها و سازمان‌های مردم نهادی چون اشراق البرز می باشد.
 

 
صفری در ادامه با بیان جمله ای از رهبر معظم انقلاب (نقل به مضمون: شهدا نیاز به بزرگداشت ندارند برگزاری یادواره ها و کنگره ها تلنگری برای گوش های سنگین مسئولین ماست) افزود: در سفر آلمان به چشم خود دیدم که سربازان به جا مانده از جنگ جهانی آرم خاصی داشته و رایگان از خدمات شهری و حمل و نقل استفاده می کردند. بزگداشت رزمندگان و سربازان جنگی امری پذیرفته شده و عرفی در دنیاست. ما نیز در کنار شما در برگزاری یادواره شهدا هستیم.
لازم به ذکر است که دکتر صفری شهرداری قزوین، بوئین زهرا و بدستان را در کارنامه مدیریتی خود ثبت کرده است.
همچنین مهندس نباتی و دکتر شمس دیگر اعضای شورای شهر نظرآباد نیز در جلسه هم اندیشی حضور داشتند.
 
 
گزارش: رضا قاسمپور

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x