به گزارش کمال مهر ،حسین علی زینعلی زاده، معاون سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج، در خصوص ساماندهی بازار خودروی کیانمهر، اظهار کرد: واگذاری املاک شهرداری باید با رعایت شرایط آیین نامه معاملات انجام و پیمانکار از طریق مزایده انتخاب شود.اما از نگاه مدیریت شهری کرج افراد متخصص و داری مجوز قانونی از اولویت برخوردارند. در این راستا از اتحادیه خواسته شده در مزایده شرکت کنند و پیشنهاداتوبررسی میشود و اولویت با افراد متخصص از سوی اتحادیه خواهد بود.
این مقام مسؤول افزود: بازار خودروی کیانمهر در محدوده زندان قزلحصار قرار دارد و این فضا از طرف شهرداری کرج برای سهولت معاملات خودروی شهروندان درنظر گرفته و در اختیار پیمانکار قرار داده شده است اما موضوعات فنی به شهرداری مربوط نیست وسایر نهادها مسؤولیت دارند.
بار جبران کمبود اتوبوس بر دوش شهرداری کرج است
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات سرویس دهی اتوبوس در خط باغستان از پایانه گلشهر به مترو، اظهار کرد: خط باغستان از پایانه شهید سلطانی به پایانه شهید سلیمانی هر ۲۰ دقیقه با ۸ اتوبوس سرویس دهی میشود اما نقص فنی و سایر مشکلات گاهی در سرویس دهی تاخیر ایجاد میکند.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری کرج در خصوص تامین کمبود اتوبوسهای سطح شهر، بیان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران برای توسعه حمل و نقل عمومی مقرر شد؛ دولت اتوبوسهای یارانه ای در اختیار شهرداری ها قرار دهد. اما با توجه به نیاز شهر، شهرداری کرج از سال ۹۷ تا کنون با صرف هزینهای بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای هر دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات شهرستان، کمبود اتوبوسها را جبران میکند.
زینعلیزاده یادآور شد: در ابتدای دهه ۹۰ ما حدود ۸۰۰ اتوبوس در بخش خصوصی داشتیم اما با توجه به اتمام تعهدات خدمتی این اتوبوسها، شهرداری مکلف بود اسناد این اتوبوسها را منتقل کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به کم رنگ شدن یارانههای دولتی اتوبوسهای بخش خصوصی توان فعالیت را ندارند و ترجیح میدهند از خط خارج شوند و در سرویسهای دربستی کار کنند.
به گفته این مدیر شهری، شهرداری کرج در چندسال اخیر تلاش کرده کمبود اتوبوسها را جبران کند و ۱۵۰ اتوبوس به بخش خصوصی تزریق کرده است. همچنین سایت صنعتی سیمین دشت برای بازسازی اتوبوسهای فرسوده در نظر گرفته شده که اتوبوسهای مستهلک نیز نوسازی و به ناوگان اتوبوسرانی برگردد.
انتهای پیام/ج