تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
0

ارتش سوریه به دنبال پاکسازی شرق حلب + نقشه و جزئیات

  • کد خبر : 159266
  • 18 شهریور 1395 - 12:49
ارتش سوریه به دنبال پاکسازی شرق حلب + نقشه و جزئیات

ارتش سوریه و حزب الله لبنان، به دنبال تقویت مواضع خود در جنوب غرب “حلب” هستند.

به گزارش «کمال مهر»؛  ارتش سوریه و حزب الله لبنان، به دنبال تقویت مواضع خود در جنوب غرب “حلب” هستند و تا کنون موفق شده‌اند مسیر تدارکاتی تروریست‌ها را به جنوب “حلب” قطع کنند.
در مقابل، تروریست‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا، اسرائیل، قطر و عربستان سعودی به دنبال گسیل هزاران نیرو به جنوب غرب حلب بودند تا از این منطقه حصار کنند که نتوانستند و صدها کشته دادند.

**تخلیه مجتمع‌های آپارتمانی ۱۰۷۰؟

برخی منابع میدانی می‌گویند درگیری‌های سنگینی در نزدیکی مجتمع آپارتمانی ۱۰۷۰ موجب شده تا گروه‌های تکفیری، این مجتمع را تخلیه کنند. البته ارتش سوریه به این حد بسنده نکرده و تلاش می‌کند مناطق بیشتری از شهر “حلب” را آزاد کند.

آخرین نقشه میدانی مربوط به ۶ سپتامبر ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که ارتش سوریه، “بستان‌الزهره”، “المشارقه”،‌ “صلاح‌الدین”، “حلب جدید”، “حلب الدونی”، “الحمدانیه”، “دانشکده فنی”، “دانشکده توپخانه”، “دانشکده تسلیح”، “ام‌القرع”، “مقلع، عین‌العصافیر” و “معمل‌الاسمنت” را در اختیار دارد.

ارتش سوریه به دنبال پاکسازی شرق

**مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و حزب‌الله

البته پیشروی‌های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به سمت خان‌طومان نیز سرعت گرفته است. منابع سوری گزارش دادند: ارتش سوریه بر انبارهای “خان‌طومان” مسلط شده و پیشروی‌ها با حمایت توپخانه‌ای ادامه دارد. از سوی دیگر، جنگنده‌های سوری، مواضع و استحکامات گروه‌های مسلح را در “خان‌‎طومان” و “معراته” در حومه جنوبی حلب هدف قرار دادند. نیروی هوایی سوریه، مراکز تجمع گروه‌های مسلح را در  “کفرحمرا” در “حریتان” در حومه شمالی “حلب” نیز زیر آتش قرار داده است.

در مقابل، مناطق وسیعی در شرف آزادسازی یا محل درگیری هستند که از جمله آن ‌ها می‌توان “متالع‌الشرفه”، “الشرفه”، “معمل‌الاعلاف”، “معمل‌الغاز”، “ارض‌الصباغ” اشاره کرد که ارتش سوریه و حزب‌الله به دنبال پاکسازی کامل این مناطق هستند.

باید اضافه کرد که گروه‌ تکفیری جیش‌الفتح به مناطقی همچون “الانصاری شرقی”، “سرالحج”، “الفردوس”، “البلاء” و … مسلط شده‌اند.

نکته قابل توجه اینکه فعلاً ابتکار عمل در اختیار ارتش سوریه و درب الله لبنان است و تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا با حملات کور خمپاره‌ای به غیر نظامیان آسیب‌ برسانند. تروریست‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، حملات خمپاره‌ای به خیابان المستودعات در محلۀ «الاعظمیه» انجام داده‌اند که در این حملات، ۱۱ تن نیز مجروح شده‌‍‎اند.

این در حالی است که ۵ شهریور نیز در حملات خمپاره‌ای معارضان مسلح به حلب، ۸ تن کشته شدند. حملات راکتی و خمپاره‌ای معارضان مسلح به حلب، در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه از ماه آگوست، با پیشروی به سمت مناطق تحت تصرف تکفیری‌ها، آن‌ها را به محاصره خود درآوردند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x