تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

افزایش مرگ جنین در مادران سیگاری

  • کد خبر : 57399
  • 18 مهر 1393 - 2:25

حتی استنشاق دود سیگار توسط زنان باردار سطح سرب خون آنها را افزایش داده و احتمال نقص در جنین مانند کمبود وزن هنگام تولد را ایجاد می‌کند.

به گزارشکمال مهر،  یک کارشناس مبارزه با دخانیات گفت: مصرف سیگار و استنشاق دود دخانیات باعث افزایش سرب خون در زنان باردار می‌شود به طوریکه میزان مرگ و میر جنین در زنان بارداری که سیگار می‌کشند ۳۵ درصد بیشتر است. زهرا ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با مضرات مصرف سیگار در دوران بارداری گفت: سیگار کشیدن و استنشاق دود غیر مستقیم سیگار توسط زنان باردار یکی از علت‌های مهم سقط جنین، تولد زودرس، مرده‌زایی، پارگی ناگهانی جفت از جنین، افزایش خطر مرگ ناگهانی نوزاد و دوره بارداری کوتاه‌تر است.

وی ادامه داد: حتی استنشاق دود سیگار توسط زنان باردار سطح سرب خون آنها را افزایش داده و احتمال نقص در جنین مانند کمبود وزن هنگام تولد را ایجاد می‌کند.

این کارشناس مبارزه با دخانیات گفت: همچنین سیگار کشیدن در طول بارداری باعث اختلالات تنفسی، مشکلات بینایی در دوران کودکی، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلال حواس و حتی سرطان خون را در کودکان افزایش می‌دهد.

وی افزود: یک چهارم تمام مرگ‌های ناگهانی نوزادان به سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری نسبت داده می‌شود، جالب اینکه اختلال حواس، بزهکاری و خشونت در دوران جوانی و بزرگسالی نیز در این کودکان بیشتر می‌شود.

ابراهیمی گفت: میزان متوسط سرب موجود در خون زنان سیگاری بسیار بیشتر از زنان غیرسیگاری است البته میزان مصرف روزانه آنها و سابقه مصرفشان بر میزان سرب خونشان تاثیر دارد.

این کارشناس مبارزه با دخانیات تصریح کرد: همچنین وزن نوزادانی که از مادران سیگاری متولد می‌شوند به طور چشمگیری کمتر از نوزادان دیگر است و هرچه سطح سرب خون زنان بالاتر رفته وزن نوزادان آنها نیز بیشتر کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر جنین در زنان بارداری که سیگار می‌کشند ۳۵ درصد بیشتر از سایرین است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x