گروه استانی «کمال مهر»؛ سهم جمعیت سه میلیونی کلانشهر کرج ، طی دو دهه اخیر در گره کور ترافیکی و بحبوهه و هیاهوی شهری، تنها داشتن قطاری است که روی ریل قرار بگیرد و مسافران سرگردان را به مقصد برساند.
اما در دولت تدبیر و امید گویی عزم ها برای ریل گذاری جزم تر شده است.
پس از آقای خندان دل، معاون وزیر کشور، اینبار حضور کارشناس ویژه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در تونل های قطارشهری کرج از خبرهای نوید بخشی حکایت دارد.
مهندس ارباب در جریان سفر به کرج و بازدید از خطوط و ایستگاه های مترو کرج با اشاره به تأخیر و طولانی شدن این پروسه، ریل گذاری قطار شهری را عمده عامل در تسهیل ترافیک و آلودگی هوا می داند.
انتشار ۱۰۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت برای راه اندازی قطارشهری کرج
ارباب از موافقت های معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری با انتشار یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از طریق سیستم بانکی ، جهت تکمیل خط ۲ قطار شهری کرج و حومه خبر داده و می گوید: سازمان قطار شهری و شهرداری کرج هر چه سریع تر بستر قانونی انتشار و فروش اوراق مذکور را مهیا کند تا با استفاده از منابع مالی جمع آوری شده، بتوان بخشی از روند را رو به جلو حرکت داد.
استانداری البرز نیز بعنوان نهاد حاکمیتی دولت در استان به جد پیگیر راه اندازی قطار شهری کرج است.
به همین منظور با حضور مهندس سیدحمیدطهایی استاندار البرز، رئیس شورای اسلامی شهر، مدیرعامل و جمعی دیگر از مسئولان شهری، دومین جلسه شورای سازمان قطارشهری کرج در استانداری تشکیل شد.
مهندس طهایی در این نشست ضمن دریافت گزارشی از روند اجرای پروژه قطار شهری کرج از سوی مدیرعامل، پیشرفت کار را کند دانست و گفت: با توجه به اینکه قطارشهری یکی از مطالبات مردم بشمار می رود و در شرایطی که ترافیک، عمده دغدغه در مسائل شهری بشمار می رود، از این رو انتظار شتاب گیری آن بیش از گذشته وجود می شود.
استاندار البرز با اشاره به محور اصلی مذاکرات انجام شده در این نشست،تصریح کرد: با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و تسریع بخشی به کار، پیش بینی می شود بر اساس زمانبندی اجرای پروژه ، تا سال آینده بخشی از خط ۲ قطار شهری فعال شود.
محمود دادگو رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز ضمن اشاره به مشکل تأمین منابع مالی و نقدینگی و ضرورت همراهی مسئولان در تزریق سرمایه، قول مساعد داد: خط ۲ قطار شهری به طول ۱۴ کیلومتر، ظرف یکسال آینده با ۹۰ درصد تکمیل شود.
وی یا بیان اینکه برای تحقق این امر نیازمند همکاری همه سازمانها و ارگانها هستیم؛ افزود: جهت اجرای فرایند دپوی بخشی از زمین در مسیر حصارک و حفاری ایستگاه ها نیز همکاری دانشگاه خوارزمی ضروری است.
دادگو در پایان افزود: هزینه های عمرانی طرح های نیمه تمام طی سال ۹۴ صرف رفع بحران ترافیک در استان خواهد شد.