تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

احیاء «باغ سیب مهرشهر » با حمایتهای مجموعه مدیریت شهری /«عطر سیب» در هوای کرج ماندگار شد!

  • کد خبر : 56536
  • 09 مهر 1393 - 12:19
احیاء «باغ سیب مهرشهر » با حمایتهای مجموعه مدیریت شهری /«عطر سیب» در هوای کرج ماندگار شد!

شهردار کرج گفت: با نهایی شدن توافقات مجموعه مدیریت شهری کرج با بنیاد مستضعفان مبنی بر تملک اراضی باغ سیب مهرشهر این باغ به طور کامل و جامع و در بازه زمانی مشخص احیاء می شود.

به گزارش «کمال مهر»؛علی ترکاشوند در پروسه بازدید میدانی از باغ سیب مهرشهر با تاکید بر نهایی سازی توافقات این مجموعه با بنیاد مستضعفان مبنی بر تملک ۷۰ درصدی باغ اذعان داشت: تحقق این مهم در سایه تعامل و همراهی مسئولان انجام می شود.

وی از باغ سیب به عنوان یکی از مهمترین ریه های تنفسی شهر یاد کرد و اجرای این توافق نامه را به منظور انتفاع و توسعه شهر ضروری دانست و اظهارداشت: احیاء باغ سیب همچنین عامل مهمی برای افزایش سرانه های فضای سبز و تفریحی در کلانشهر کرج است به این منظور آنچه در توافق با بنیاد مستضعفان مطرح می باشد؛ حفظ باغ با کاربری فضای سبز و تبدیل آن به بزرگترین پارک شهری کشور است.

ترکاشوند با یادآوری مفاد توافقنامه باغ سیب عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده فی مابین شهرداری و بنیاد مقرر شد ۳۰۰ هکتار از باغ که ۷۰ درصد این اراضی را شامل می شود در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد همچنین مقرر شد طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شهرداری در راستای تعهدات و مسئولیت های سازمانی نسبت به توسعه و گسترش عرصه های سبز شهری در خصوص احیاء باغ و توسعه آن اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کرج در دوره ای با عنوان ” باغشهر ” شناخته می شد، بر ضرورت حفظ و صیانت از عرصه های بکر و طبیعی و توسعه آن تاکید کرد و گفت: باغ سیب نیز یکی از سرمایه‌های طبیعی استان البرز و حفاظت از آن نیز وظیفه همه مردم و مسئولین است.

حمایت از” باغ سیب “حمایت از “خواست شهروندان” است

شهردار کرج در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری مجموعه و نهادی کاملا مردم محور است، گفت: با توجه به این مهم همه برنامه ها و سیاست های شهرداری مبتنی بر تحقق خواسته های به حق شهروندان و تامین نیازهای زندگی شهروندی در همه عرصه ها اعم از خدماتی، رفاهی، تفریحی و… تدوین و اجرایی می شود.

ترکاشوند با بیان اینکه هدف شهرداری از تملک و اجرای طرح های توسعه ای مردمی شدن پارک است، تاکید کرد: با تعیین تکلیف نهایی توافقات تملکی باغ سیب بی شک خیز بلندی برای احیاء باغ و توسعه آن با تولی گری شهرداری برداشته می شود.

وی تصریح کرد: باغ سیب کرج در کل کشور به لحاظ بزرگی و کارآمدی بی نظیر است و طبق سیاست های اخذ شده باغ سیب به عنوان مهمترین ریه تنفسی برای مردم کرج حفظ می شود.

ترکاشوند با بیان اینکه باغ سیب تنها به عنوان فضای سبز عمومی و به نفع شهر و شهروندان استفاده می کند و کاربری آن نیز به هیچ وجه قابل تغییر نیست، گفت: پس از انجام پروسه اداری و طی شدن مراحل قانونی درب های باغ سیب به روی مردم باز می شود.

گفتنی است، در این بازدید که با حضور سیدحمید طهایی استاندار البرز، محمد تقی ایرانی، فرماندار کرج، شهردار، امام جمعه مهرشهر، مدیرکل راه وشهرسازی و بنیاد مستضعفان استان البرز، مدیر کل دفتر فنی استانداری، اعضای کمیسیون ماده ۵ استانداری و اعضای شورای اسلامی شهر کرج و دیگر مسئولان شهری انجام شد، وضعیت کنونی باغ سیب رصد شد؛ ضمن آنکه در این بازدید در خصوص تعیین تکلیف نهایی باغ سیب گفتگو شد.

 

انتهای پیام/

 

 

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56536

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x