تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

درخواست مقام دولتی برای واردات لیموزین/ دولت مصوبه خودش را دور می زند؟

  • کد خبر : 56441
  • 09 مهر 1393 - 9:26
درخواست مقام دولتی برای واردات لیموزین/ دولت مصوبه خودش را دور می زند؟

دولت احمدی نژاد با آزاد سازی واردات خودروهای لوکس به کشور یکی از اصلی ترین مسببان گشت و گذار این خودروها در خیابان بود و زمانی که واردات خودرو به اوج خود رسید و صدای منتقدان پیرامون این امر بلند شد، دولت دهم با قید محدودیت هایی به واردات خودروها با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی ادامه داد.

به گزارش کمال مهربه نقل از دانا؛دولت احمدی نژاد با آزاد سازی واردات خودروهای لوکس به کشور یکی از اصلی ترین مسببان گشت و گذار این خودروها در خیابان بود و زمانی که واردات خودرو به اوج خود رسید و صدای منتقدان پیرامون این امر بلند شد، دولت دهم با قید محدودیت هایی به واردات خودروها با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی ادامه داد.

دولت دهم به ورزشکاران، ساکنان مناطق آزاد و برخی از افراد خاص اجازه واردات خودرو های لوکس را داد و حتی در خبرها آمد که برخی از مدیران باشگاه های فوتبال نسبت به واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی اقدام کردند.

این در شرایطی است که طی ۲ سال پایانی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بیش از ۳۳ هزار دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شد که این آمار در سال ۹۲ و آغاز به کار دولت یازهم به ۴۰۰۰ دستگاه کاهش یافت و حالا طی روزهای اخیر، وزیر صنعت کابینه روحانی از واردات تنها ۱۳۳ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی در سال ۹۳ خبر داد.

نعمت زاده در این باره گفت: از مجموع خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که در سال‌های اخیر وارد کشور شد بخشی مربوط به مجوزهای خاصی بود که به برخی ساکنان جزایر جنوبی داده شد که در حدود ۸۰۰۰ دستگاه بود. برخی مجوزهای خاص نیز به ایثارگران و جانبازان داده شد که آن هم حدود ۲۰۰۰ دستگاه بود. معلولان نیز مجوزهایی داشتند که البته در این حوزه زیاد واردات خودرو نداشتیم. علاوه بر اینکه قهرمانان ورزشی نیز برخی مجوزهای خاص برای واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی داشتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به هر طریق ممکن ممنوع بوده و این ممنوعیت فعلا تا پایان امسال پابرجا خواهد بود، گفت: در حال حاضر در مجوزهای خاص نیز تأکید ما این است که افراد خودروهای با حجم موتور زیر ۲۵۰۰ سی‌سی را وارد کنند.

این در شرایطی است که بر اساس نامه یکی از مسئولان اقتصادی دولت به مدیران ارشد اجرایی، خواسته شده است با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و نیاز سنجی انجام شده، امکان واردات ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی مدرن با امکانات مناسب و ۱۵ دستگاه خودروی لیموزین با استناد به اختیارات دولت طبق قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بدون پرداخت حقوق گمرکی و عوارض مربوطه فراهم شود.

این درخواست در شرایطی است که دولت واردات خودروهای لوکس بالای ۲۵۰۰ سی سی را ممنوع کرده و در صورتی که با واردات این ۱۵ دستگاه خودروی لیموزین موافقت شود، دولت به نوعی مصوبه خود را دور زده است. در این بین تنها راه ورود این خودروها به کشور این است که حجم موتور آنها کمتر از ۲۵۰۰ سی سی باشد که با توجه به تولیدات خودروهای تشریفاتی لیموزین، این احتمال بعید به نظر می رسد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x