تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فرهنگی که در البرز به ناکجا آباد می رود!/ یک نفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد تهران و البرز شد!

  • کد خبر : 183615
  • 09 اسفند 1395 - 16:47

بافت های فرسوده مدارس، بی تدبیری در شهرک سازی بدون نظر گرفتن فضای آموزشی برای جمعیت ساکن در شهرک بر مشکلات آموزشی شهرستان فردیس بیش از پیش دامن زده است.

به نقل از کمال مهر، به گزارش البرز ۲۴، با رفتن سید موسی حسینی کاشانی از البرز برزین ضرغامی مدیر کل ارشاد استان تهران با حفظ سمت به‌ عنوان سرپرست جدید اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی شد.

طی یکسال اخیر نام فرهنگ و ارشاد اسلامی در البرز با چالش هایی مواجه بوده و عملکرد این مجموعه بارها و بارها توسط نماینده ولی فقیه در استان البرز و دلواپسان عرصه فرهنگ مورد انتقاد قرار گرفت.

۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری بود که امام جمعه کرج در انتقاد به کنسرت های مختلط در البرز (کنسرت حمید عسگری در کرج) شورای فرهنگ عمومی البرز را تعطیل اعلام کرد و گفت: بنده به نشانه اعتراض شورای فرهنگ عمومی استان البرز را تا زمانی که این آقا (سید موسی حسینی کاشانی) در استان البرز حضور دارد تعطیل می کنم و هر گونه کار فرهنگی مرتبط با این دستگاه را انجام نخواهم داد و لازم است برخی استفتا ۶۹ از استفتاهای رهبری را مطالعه کنند.

دهان کجی به فرهنگ مردم تا کی؟

حجت الاسلام حسینی همدانی افزود: به وزیر ارشاد نامه نوشته ام که امت حزب الله البرز ۲۰ متر طومار امضا کرده اند و فرمانده سپاه، نیروی انتظامی، بسیج دانشجویی و … اعلام موضع کرده و پای کار آمده اند که یک نفر در استان البرز خلاف انجام مرتکب شده و گوش نمی دهد اما می بینیم که شب گذشته کنسرت دیگری در کرج راه افتاده و این دهان کجی به مردم استان البرز است و وجود این مسئول در استان ما دیگر به صلاح نیست.

و اما با موضع گیری امام جمعه کرج دانشجویان و اقشار مختلف مردم کرج در اعتراض به کنسرت های آلوده به فساد و فحشا در شهر کرج با امضای طومار خواستار برکناری مدیر کل ارشاد استان البرز شدند.

مصوبه کنسرت ها برخلاف تصریحات مقام معظم رهبری است

بار دیگر در یکم مرداد ماه سال جاری امام جمعه کرج در تذکری در خطبه های نماز جمعه گفت: اخیرا با مصوبه دولت اعلام شده کنسرت ها نیازی به مجوز نیروی انتظامی نداشته و عده ای از آقایان برای ماندن در قدرت و اخذ رای دین مردم را ضایع می کنند و همچنین درباره تعبیر نادرست فرستادن موسیقی دان ها به حوزه های علمیه باید گفت این چه حرفی است؟ مبحث حرام و اختلاط زن و مرد نیز یک توطئه بزرگ فرهنگی خواهد بود که نشان از سِر شدن مسئولین دارد و هم چنین رهبر معظم انقلاب فرمود: اگر چیزی از نظر شرع حرام است حکومت اسلامی باید در برابر آن بایستد.

استعفای وزیر ارشاد خواسته امت حزب الله است

۲۳ مهر ۹۵ بود که امام جمعه کرج در توصیه و نصیحتی برادرانه به وزیر ارشاد گفت: به شما که تلاش کردید بشود و تا روی سن رفتی و با خانم ها دست افشانی کردی اما نتوانستی کاری انجام دهی و اوضاع بد تر شد و راه نفوذ دشمن با ولنگاری فرهنگی در جامعه بیشتر شد و رهبری و دلسوزانش از عملکرد شما اعلام نارضایتی کرده و مدیران استانی شما نتوانستند حداقلی ها را فراهم کنند، برخی غیرت داشته و استعفا دادند و برخی نیز عزل شدند توصیه می کنم برای آنکه شرمنده پیغمبر و اولاد آنها نشوید استعفا بدهید.

حجت الاسلام حسینی همدانی خطاب به علی جنتی وزیر ارشاد افزود: استعفای شما به معنای دغدغه مندی برای فرهنگ و توجه به خواسته امت حزب الله، رهبر معظم انقلاب، مراجع و خانواده شهداست چرا که شاید در این ۳۰۰ روز باقیمانده شخص دیگری بتواند اقدامی درخور انجام دهد.

و اما درحالیکه ولنگاری فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری است مرداد ماه سال جاری غفلت مسئولین اداره ارشاد البرز باز هم پای بهائیان را وسط کشید چرا که نمایش “مهربانی هست، سیب هست” با مجوز رسمی اداره ارشاد اسلامی استان البرز قرار بود در سالن نژاد فلاح به نمایش درآید که محفلی برای ترویج فرقه بهائیت می شد.

این برنامه بدون کلام و مختص بانوان بود که در آن بازیگران به انجام نمایشات حرکتی و رقص (باله کلاسیک) می پرداختند، که در میان بازیگران و تهیه کنندگان این برنامه تعدادی از فعالین و اعضای نام و نشان دار فرقه بهائیت در کرج و استان البرز دیده می شد.

جولان نوشت افزارهای چینی در نمایشگاه های کتاب استان البرز و … از جمله مسائل دیگری بود که فرهنگ این خطه را در سال ۹۵ دستخوش مسائل بسیار زیادی قرار داد و در نهایت با گذشت ماه ها موجب رفتن سید موسی حسینی کاشانی از البرز شد.

به نقل از البرز ۲۴  و اما درحالیکه اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم در انتظار مدیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بودند یک نفر مدیر کل دو استان شد! چرا که برزین ضرغامی مدیر کل ارشاد استان تهران با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی شد.

حال باید دید که ضرغامی با حفظ سمت خود در تهران می تواند برای چالشی به نام فرهنگ در البرز به عنوان استانی که خرده فرهنگ ها را در خود جای داده و طی یک سال اخیر با حواشی زیادی همراه بوده است راهکار داشته باشد یا خیر؟

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x