تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مبارزه با تروریسم به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است

  • کد خبر : 56000
  • 02 مهر 1393 - 8:49
مبارزه با تروریسم به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به ورود گروه تروریستى داعش به سوریه گفت: مبارزه با تروریسم که جمهورى اسلامى ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است.

به گزارشگروه سیاسی«کمال مهر»؛”دمیستورا” نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، عصر روز سه شنبه ۱ مهرماه با حضور در محل اقامت “محمدجواد ظریف” با وزیرامور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون تحولات مربوط به سوریه گفتگو و تبادل نظرکرد.

ظریف در این دیدار ضمن استقبال از آغاز به کار دمیستورا، اقدامات اولیه وى جهت تبادل نظر با مقامات سوریه و کلیه اقشار و گروه‌هاى سورى جهت نیل به یک مصالحه سیاسى فراگیر را گامى در جهت درست توصیف و بر ضرورت فعالیت موثر و بی‌طرفانه نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد.

ظریف با اشاره به ورود گروه تروریستى داعش به سوریه اظهار داشت: مبارزه با تروریسم که جمهورى اسلامى ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است.

دمیستورا نیز در این دیدار گفت: براى دستیابى به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامى طرف‌ها به رایزنی پرداخت.

وى افزود: بر همین اساس در سفر اول خود به سوریه با بشار اسد و مسئولین دولتى از یک سو و با مخالفین میانه رو و جامعه مدنى از سوى دیگر ملاقات و گفتگو کردم.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به سفرهاى آتى خود به کشورهاى منطقه تاکید کرد: این سفر‌ها براى رایزنی و درک بهتر نظرات کشور‌ها از جمله ایران در باره عناصر اصلى دستیابى به مصالحه سیاسى فراگیر صورت مى گیرد.

شایان ذکر است؛ ظریف همچنین امروز با وزرای خارجه ارمنستان و بولیوی نیز دیدار و در باره آخرین تحولات منطقه، روند مذاکرات هسته‌ای و راههای توسعه مناسبات فی‌مابین به گفتگو و رایزنی پرداخت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x