تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024
1

آیا اساتید کرجی شغل دومی هم دارند؟

  • کد خبر : 54685
  • 18 شهریور 1393 - 10:28
آیا اساتید کرجی شغل دومی هم دارند؟

یک عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، پایین بودن دستمزدها را یکی از مهمترین مشکلات اساتید در دانشگاه ها دانست.

به گزارش کمال مهر، دکتر حسین کریمی اظهار کرد: با توجه به بالا بودن نرخ تورم و افزایش هزینه‌ های جاری در جامعه، میزان حقوق دریافتی اساتید در دانشگاه ها کفاف زندگی آنها را نمی دهد به طوری که بسیاری از آنها مجبور می شوند به کار دوم و خارج از محیط علمی روی آورند و این مسئله کیفیت پژوهش، آموزش و ارائه خدمات را خدشه دار می کند.

ایشان در ادامه افزود: اکثر اساتید کرجی در کنار تدریس به شغل دومی مشغول هستند شغل هایی مثل کارهای پژوهشی، تدریس در آموزشگاه ها، خرید و فروش، شغل های بازاری و … و این موضوع به کیفیت آموزش لطمه وارد می کند.

متاسفانه مشکل دیگری هم که اساتید کرجی با آن روبرو هستند تفاوت پرداختی هاست، مثلا اساتید ساعتی، به ازای هر ساعت تدریس بین ساعتی ۶۰۰۰ تومان تا ۹۰۰۰ تومان دریافت می کنند و مدرسی که عضو هیئت علمی یا اساتید رسمی دانشگاه هستند بالغ بر سه الی چهار میلیون حقوق دریافت می کند و این موضوع باعث نارضایتی اساتید شده است. مثلا شما فرض کنید استاد در طول یک ماه تدریس ۲۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان دریافت کند، مطمئنا این میزان دریافتی کفاف زندگی نمی دهد ناچار اساتید رو به سوی شغل دومی می روند.

آموزش، از شئون الهی است و خداوند، این ویژگی را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تربیت، به صورت یکی از سنت های نیک آفرینش در آمد. معلمی، کرامتی سترگ و تحفه ای آسمانی است که خداوند به انسان داده است. از زلال وجود معلم، نهال های تشنه دانش، در کویر نادانی سیراب می شوند. لذا باید تلاش کنیم تا دغدغه های ذهنی اساتید برطرف شود تا آنها با تمرکز و آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهند.

 

 

 

 

مفا آنلاین

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x