تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

یک فنجان چای با طعم فتنه! / موافقت کروبی و هاشمی با یک پیشنهاد/ اعتراف اصلاح طلبان به تفکر سکولاریسم/ اصلاح طلبان به مسجد می روند!

  • کد خبر : 53770
  • 11 شهریور 1393 - 9:02
یک فنجان چای با طعم فتنه! / موافقت کروبی و هاشمی با یک پیشنهاد/ اعتراف اصلاح طلبان به تفکر سکولاریسم/ اصلاح طلبان به مسجد می روند!

در میان رعد و برق و هوای آشفته اردوگاه اصلاح طلبان ردپای سران فتنه با مدیریت جدید مشاهده می شود. هرچند اعترافات برخی چهره های اصلاح طلب دیگر فایده ای ندارد اما باید بدانند که جامعه هوشیارتر و بیدارتر شده است.

به گزارشکمال مهر؛در حالی که کمتر از ۵۷۰ روز تا انتخابات مجلس دهم باقی است، احزاب سیاسی آرام آرام از طریق رسانه ها، برگزاری کنگره و اردو و حتی نشست های خبری حضور جدی خود را در رقابت انتخاباتی اسفند ۱۳۹۴ اعلام می کنند.

هرچند در اردوگاه اصولگرایان آرامش برقرار است و بر اساس برنامه های قبلی (مانند حزب موتلفه اسلامی، جامعه مهندسین و غیره …) نشست های خبری و کنگره ها برگزار می شود اما انگار هوای اردوگاه اصلاح طلبان ابری همراه با رعد و برق پراکنده است!

در این اردوگاه (اصلاح طلبان) اول صدای فرزندی نوظهور به نام “ندا” یا همان نسل دوم اصلاح طلبان شنیده می شود که هنوز مجوز نگرفته مدعی پیروزی قاطع در انتخابات است و بعد نشریه “صدا” با حمایت حزب کارگزاران وارد میدان شده تا با تخریب حریف، خود را برتر از سایر رقبا جا بزند. البته این نشریه با یک شیرین کاری جدید با تخریب ائمه جماعات و تفسیر معکوس قانون اساسی با نام رئیس جمهور و استفاده از اظهارات غیرکارشناسی برخی از چهره های زندانی در فتنه ۸۸  قصد افزایش قدرت جایگاه رئیس جمهور در سطح رئیس قوای مجریه و قضائیه و غیره … را داشته است! که از این حزب با سابقه با حمایت فردی انقلابی این اقدام بعید بود و جای تامل دارد!

بعد هم نوبت به اعلام رسمی جبهه متحد اعتدال گرایان یا همان نسخه به روز شده کارگزاران رسید تا موجودیت خود را رسما اعلام کنند.

پیام کروبی و آغاز فعالیت مجدد اعتمادملی

در این حال و هوای باد و بارانی اردوگاه اصلاح طلبان رسول منتجب نیا جانشین مهدی کروبی در حزب اعتمادملی علم حزب را بالابرد و اعلام کرد: دبیرکل حزب(کروبی) پیام داده است که اعتمادملی را فعال کنیم! بعد هم سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که فعالیت این حزب منع قانونی ندارد.

حالا هر روز شاهد مصاحبه های پی در پی منتجب نیا قائم مقام دبیرکل این حزب در رسانه های اصلاح طلب هستیم تا از این طریق بتواند رسما فعال شدن حزب و برنامه هایش را اعلام عمومی کند.

منتجب نیا در اظهارات جدیدش به روزنامه اعتماد گفته است: جریان اصلاحات تنها جریانی است که می تواند با عقل، اندیشه و با شرع مقدس منطبق باشد!

بر اساس این گزارش، به نوعی می توان گفته های منتجب نیا را اینگونه تفسیر کرد که در خردادماه ۱۳۸۸ عقل حکم می کرد که لیدرهای اصلاحات اعلام کنند که در  انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده و از مردم بخواهند که به خیابانها ریخته و اعتراض کنند!  اندیشه هم می گفت که شعار نه غزه، نه لبنان سردهند و صدور بیانه های پی در پی و همگام با رسانه های خارجی تیشه به ریشه نظام بزنند! و شرع مقدس هم می گفت که به سخنان رهبرانقلاب بی توجه باشند و بدون تبعیت و از ولایت فقیه مسیر خود را طی کنند!

بعد هم گفته است اصلاحات مسیر انبیاء را طی می کند و از افراط و تفریط هم دوری می کنیم. که البته این گفته ها تماما شیرین و زیباست اما تاریخ معاصر چیز دیگری را ثبت کرده است.

اعتراف “اعتماد ملی” به تفکر سکولاریسم!

رسول منتجب نیا که بعنوان یکی از لیدرهای جریان اصلاح طلبی محسوب می شود اعتراف کرده است که یکی از مهمترین اشکالات اصلاح طلبان این بوده که به جنبه های دینی مردم در فعالیت های سیاسی کمتر توجه کرده و سیاست را بدون دیانت تعریف کرده بودند! هرچند این اعتراف دیر انجام شد اما حقیقت آن بیش از این برای مردم روشن شده بود.

موافقت موسوی و کروبی و هاشمی وخاتمی از پیشنهاد منتجب نیا

جانشین دبیرکل حزب اعتماد ملی اعلام کرده است که قصد دارد حزب فراگیر اصلاح طلبان را تاسیس کند و در این مورد نظر موافق افرادی همچون خاتمی، کروبی، روحانی، عارف، موسوی وهاشمی را هم گرفته است! نکته جالب این است که منتجب نیا گفته: مردم فکر می کنند اصلاح طلبان به مسجد نمی روند در حالی که اهل مسجد و هیئت هستند!

به دنبال رفع حصر کروبی/ الان مشکل کشور همین است!

گفته های منتجب نیا در حالی است که الباس حضرتی عضو تیم اعتمادملی ومدیرمسئول روزنامه اعتماد گفته است: حصر کروبی را یکی از مشکلات خیلی بزرگ و اساسی برای کشور و حزب می دانم. این مشکل غیر قابل حلی نیست و باید برای حل آن تلاش کرد. ما فعالیت حزب را ادامه می‌دهیم و در کنار آن برای آزادی عزیزان در حصر تلاش می‌کنیم. ما در گیر و دار آن هستیم که چگونه و با چه شرایطی و روشی در حالیکه دبیرکل این حزب درحصر خانگی بسر می‌برد و امکانات و پرونده‌های آن نیز به آن برگردانده نشده فعالیت حزب را آغاز کنیم.

برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که اصلاح طلبان به دلیل کارنامه ناموفقی که در سال ۸۸ از خود برجای گذاشته و خسارات سنگین سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی به کشور وارد کرده اند حالا با مظلوم نمایی و اقرار به گناه قصد بازگشت به قدرت را دارند. این درحالی است که خود اصلاح طلبان انتخاب روحانی بعنوان رئیس جمهور را پیروزی خود در انتخابات می دانند در حالی که روحانی بارها تکرار کرده وامدار حزبی نیست.

به نظر می رسد انتخابات آینده نیازمند بصیرت مردمی در شناخت افراد و احزاب دارد و رسانه ها نقش موثری در این مهم ایفا می کنند. قطعا مردم ایران هشت سال دشوار را در عرصه های سیاسی، بین الملل و اقتصادی فراموش نخواهند کرد. هشت سالی که اگر با آرامش سال ۸۸ همراه بود تاثیر بهتری داشت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x