تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

کشف یک ماهی شبیه انسان!+عکس

  • کد خبر : 53765
  • 11 شهریور 1393 - 10:17
کشف یک ماهی شبیه انسان!+عکس

یک گونه عجیب ماهی که نمونه اش حتی در دنیا بسیار نادر است و فقط در شمال امریکا مشاهده شده است در پشت یکی از سدهای شمال خراسان رضوی صید شد.


به گزارش گروه وبگردیکمال مهر،به نقل از قدس انلاین، یک ماهیگیر که برای صید ماهی به سدی درشمال خراسان رضوی رفته بود پس ازصید این ماهی متوجه شد که تفاوت فاحشی با سایر ماهیان صید شده دراین استان دارد و به همین جهت بسیا رشگفت زده شد.
این شگفتی وقتی دوچندان شد که دید این ماهی دهانی شبیه دهان انسان و دندان وزبانی درست مانند انسان دارد.
این گونه ماهی نه تنها دراستان خراسان رضوی که تاکنون درهیچ نقطه از ایران صید نشده است . درعین حال این احتمال وجوددارد که این ماهی از کشور ترکمنستان که سرچشمه رودخانه است به پشت سد راه پیدا کرده باشد یا اینکه از سوی برخی افراد به دلایل خاص در پشت سدرها شده باشد .
درعین حال چون این ماهی بصورت اکواریومی هم نگهداری نمیشود سوالات وابهامات پیش رو برای وجود چنین ماهی عجیب وغریبی درپشت این سد دوچندان شده است .

 


شایان ذکر است بنا برگزارش های رسید ه اولین بار این ماهی در دریاچه ی یو لاگر در لیچفیلد آمریکا پیدا شد. شخصی که اولین بار ماهی را از آب بیرون می کشد فکر می کند این ماهی نوعی ماهی خطر ناک از خانواده پیراناها است اما وقتی به دندان های این ماهی عجیب نگاه می کند می بیند که دندانهایی شگفت انگیز و شبیه به دندان های انسان دارد.
بعد از پیدا شدن این ماهی ها مردم لیچفیلد از شنا کردن در رودخانه وحشت داشتند تا دانشمند جانورشناسی اعلام کرد این ماهی ها هیچ خطری برای انسانها ندارند و نباید از این ماهی های بی آزار ترسید.
***ماهی گوسفندی
تحقیق خبرنگار قدس انلاین از منابع فارسی نشان داد که این ماهی عجیب و غریب دندان هایی دارد که خیلی شبیه دندان های انسان هستند. دندان های این ماهی هم آشنا به نظر می رسند و هم غیر واقعی. البته کمی هم وحشتناک هستند.
محل زندگی ماهی کله گوسفندی بیشتر در آمریکای شمالی است. این ماهی بیشتر ترجیح می دهد نزدیک سواحل، تخته سنگ ها و اسکله ها زندگی کند. یک ماهی کله گوسفندی می تواند تا ۹۱ سانتی متر رشد کند و وزنش هم می تواند به ۹٫۶ کیلوگرم برسد. روی بدن نقره ای این ماهی ها معمولا ۴ یا ۵ خط سیاه وجود دارد. به همین خاطر هم به ماهی کله گوسفندی، ماهی زندانی هم می گویند.
یک ماهی کله گوسفندی بالغ جلوی فکش یک ردیف دندان پیش، در فک بالایی اش سه ردیف و در فک پایینی اش دو ردیف دندان آسیای بزرگ دارد. این دندان ها باعث می شوند که ماهی بتواند از موجودات مختلفی تغذیه کند.
این ماهی ها در اوایل زندگیشان تنها می توانند از کرم ها و گیاهان دریایی تغذیه کنند. وقتی طول ماهی ۴٫۵ میلی متر است، دندان ها شروع به رشد کردن می کنند. وقتی طولشان به ۱۵ میلی متر می رسد، دندان های پیش ظاهر می شوند. در طول ۵۰ میلی متری، همه ی دندان های ماهی رشد کرده اند و ماهی می تواند از موجوداتی مثل بارناکل ها، خرچنگ ها و میگو ها تغذیه کند.
صید این ماهی کمی سخت است. بعضی از آن ها طعمه را می خورند ولی به دام نمی افتند. دقیقا معلوم نیست که چرا نام این ماهی را ماهی کله گوسفندی گذاشته اند. شاید به خاطر این بوده است که دندان های ماهی کمی هم شبیه دندان های گوسفند هستند!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x