تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

سناریوی دختر شیشه‌ای برای تصاحب میراث مادربزرگ

  • کد خبر : 53308
  • 07 شهریور 1393 - 11:10
سناریوی دختر شیشه‌ای برای تصاحب میراث مادربزرگ

دختر شیشه ای که برای تصاحب ارث میلیاردی مادربزرگش با همدستی دوست خود اقدام به سرقت و ضرب و شتم پیرزن ۸۵ ساله کرده بود در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادثکمال مهر؛ دو هفته گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ کارآگاهان پلیس آگاهی استان از مجروح شدن یک پیرزن ۸۵ ساله توسط دو مهاجم مطلع شده و بلافاصله جهت انجام تحقیقات بیشتر به بیمارستان رفته و با این زن که در پی تلاش پزشکان بهبودی خود را به دست آورده به گفت و گو پرداختند.

پیرزن که آثار جراحت بر صورتش نمایان بود در خصوص حادثه ای که برایش رخ داده عنوان داشت: عصر روز حادثه در منزلم نشسته بودم و مشغول تماشای تلویزیون بودم که زنگ در به صدا در آمد از آیفون تصویر دختر جوانی که به صورتش ماسک بهداشتی زده بود و در دستش یک کاسه آش بود را دیدم گوشی را برداشتم و گفتم چه کار داری که دختر جوان گفت، برایتان آش نذری آورده ام من هم گفتم همانجا بمان تا بیایم کاسه را از تو بگیرم.

وقتی در را باز کردم و کاسه را گرفتم و داخل منزل برگشتم که آش را به آشپزخانه ببرم ناگهان دیدم دخترک از پشت سر به من حمله کرد و دوست دیگرش هم که ماسک بر صورتش داشت شروع به کتک زدن من کرده و با مشت و لگد به من حمله کردند آن قدر که به زمین افتادم و دیگر چیزی نفهمیدم چند ساعتی بیهوش بودم تا اینکه یکی از آشنایانم که به باز بودن در حیاط مشکوک شده بود وارد منزل می شود و مرا در این وضعیت می بیند و مرا به بیمارستان می آورد.

ظن پلیس به نوه مادربزرگ

سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: ماموران با اظهارات این زن کهنسال بلافاصله پرونده را تشکیل و تحقیقات وسیعی برای شناسایی و دستگیری مهاجمان آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند که مهاجمان پس از مجروح کردن پیرزن طلاهای وی را به همراه ظروف نقره ای گرانقیمتی که در منزلش بوده به سرقت برده اند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: با توجه به ثروت زیاد این پیرزن که به صورت تنها زندگی می کرد، در ابتدا ظن کارآگاهان به آشنایان و اطرافیان وی متوجه شد و در این رابطه تحقیقات وسیعی را انجام دادند و با استفاده از تصاویر به دست آمده از روز حادثه سرانجام دریافتند که این سرقت توسط دختر ۳۲ ساله ای که نوه پسری پیرزن بوده صورت گرفته است.

سرهنگ خسروی عنوان داشت: با اطمینان از اطلاعات به دست آمده ماموران با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ویژه متهم را دستگیر و جهت بازجویی به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که با مدارک و مستندات غیر قابل انکار پلیس روبرو شد در نهایت به عمل بزهکارانه خود اعتراف و انگیزه اش از این کار را مرگ مادربزرگ و رسیدن به میراث میلیاردی وی عنوان کرد.

اعترافات متهم

دخترجوان که به اتهام ضرب و شتم و سرقت از منزل مادربزرگش توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شده است خود را معتاد به شیشه معرفی کرد و گفت: مادربزرگم دارای ثروت زیادی است و چون پدرم چند سالی است که فوت کرده می دانستم که در صورت مرگ مادربزرگم ارث میلیاردی او به من می رسد و چون هزینه مواد مصرفی من زیاد است و چند بار که به مادربزرگم موضوع را گفته ام او از دادن پول به من طفره می رفت به همین خاطر این نقشه شیطانی از چند روز قبل از حادثه به ذهنم خطور کرد.

متهم ادامه داد: برای اینکه بتوانم نقشه ام را عملی کنم نیاز به همکاری یک نفر دیگر داشتم به همین جهت موضوع را با یکی از دوستان شیشه ای خود مطرح کردم، ابتدا وی قبول نمی کرد اما وقتی به او گفتم که هرچقدر ارث به من برسد با او تقسیم خواهم کرد راضی شد و پس از تهیه ماسک بهداشتی و زدن آن به صورت خود به منزل مادربزرگم رفتیم.

وی افزود: من سر کوچه مراقب اوضاع بودم تا کسی مطلع نشود و وقتی دوستم وارد منزل شد من هم پشت سرش رفتم و بعد هر دو پیرزن بیچاره را به باد کتک گرفتیم وقتی او بیهوش به زمین افتاد فکر کردیم دیگر کارش تمام شده به همین خاطر برای اینکه همه فکر کنند که به منزل مادربزرگم دزد زده با صحنه سازی اقدام به سرقت طلاهایش کرده و چند تا از ظروف نقره ای درون منزل را هم با خود بردیم.

متهم که از تحصیلات عالیه برخوردار و به چند زبان خارجی مسلط است در خصوص نحوه شیشه ای شدنش گفت: چند سال پیش برای تدریس خصوصی زبان به منزلی در یکی از محله های شهر رفتم که در آنجا با دختر جوانی دوست شدم و پس از چند جلسه دوستی ما بیشتر و رابطه ما بیشتر شد و در یکی از این جلسات او که خودش شیشه مصرف می کرد از ویژگی ها و مزایای این ماده برایم گفت و مرا تحریک و تشویق کرد به کشیدن تا اینکه بالاخره من هم به دام اعتیاد شیشه گرفتار شدم.

دستگیری همدست متهم

با اعترافات متهم همدست وی نیز که دختری ۲۵ ساله و معتاد به شیشه است نیز در عملیاتی ویژه و ضربتی در منزلش هنگامی که در حال مصرف ماده مخدر شیشه بود توسط ماموران پلیس دستگیر که او نیز در تحقیقات صورت گرفته اعترافات دوست خود را تایید و به بزه انتسابی خود اقرار کرد.

سوابق کیفری متعدد متهمان

سرهنگ خسروی گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که متهم اصلی این پرونده دارای دو مورد سابقه کیفری در زمینه کلاهبرداری و جعل عنوان و همدست وی نیز دارای چهار فقره سابقه کیفری در زمینه کلاهبرداری و یک بار هم به خاطر حمل ۴۰ کیلو حشیش دستیگر و به زندان افتاده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این رابطه هر دو متهم با تکمیل شدن تحقیقات همراه پرونده و شکایت شاکی پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x