یکی از نمونهترین موارد هانیشات مربوط به بازی ایران و نیجریه بود، در حالیکه دوربین سرگردان از مقابل دستهای تماشاگر مرد میگذشت در حرکتی ناگهانی سوئیپ کرده و روی یک خانم خندان زوم میکند.
در طول برگزاری مسابقات، تعدادی از هانیها با پخش تصویرشان تبدیل به سلبریتی شبکههای اجتماعی شدند و تعدادی نیز بلافاصله با شرکتهای مدلینگ و تبلیغات قرارداد امضا کردند.
در این راستا خانم محمدزاده کارشناس رسانه درباره هانی شات ، گفت: هنگامی که در استادیوم ورزشی دوربینهای متعددی گذاشته میشود یک اتاق فرمانی برای گرفتن این تصاویر و هدایت این امر وجود دارد.
وی ادامه داد: بعضی از تصویربرداران در این روش فیلمبرداری یک نمایی را شکار میکنند که طبیعتا پوشش خاصی دارد و لزوما بعضی از تماشاگران برای اینکه در کادر تصویر باشند این لباس را نپوشیدند.
محمدزاده، افزود: بسیاری از تصویربرداران در استفاده از این روش فیلمبرداری بر روی نامزدان بازیکنان اصلی که در زمین بازی حضور دارند زوم میکنند، در این راستا به نظر میرسد یک برنامهریزی قوی در پس پشت پرده وجود دارد.
محمدزاده، تاکید کرد: این تصاویر به طور خاص شکار میشود، و تصاویر این افراد انتخاب شده است، اما شاید در عموم تصاویری که از آنها به عنوان هانیشات نام برده میشود، این رویکرد با این جدیت وجود نداشته باشد و به سوژهای توجه میشود که بتواند بر روی آنها اثرگذار باشد.
محمدزاده با بیان اینکه استفاده از هانیشات نقش کاملا راهبردی و نگاه ابزاری دارد، گفت: این روش فیلمبرداری مبتنی بر جذب سود و سرمایه بیشتر است، کارکردش ابزاری است اما در مقایسه با مردان نقش کمتری دارد.
این کارشناس رسانه، خاطرنشان کرد: استفاده از زن در هانیشات کارکرد افزایش جذابیت را به همراه دارد، اما نوع تعاریف و تحلیلی که برای مخاطب خلق میشود متفاوت است. “هانیشات”، تصویر کوتاهی از یک زیبای مونث نیمهعریان است که برای لحظاتی در وقت مرده مسابقه ورزشی بر تلویزیون نقش میبندد.
وی ادامه داد: بعضی از تصویربرداران در این روش فیلمبرداری یک نمایی را شکار میکنند که طبیعتا پوشش خاصی دارد و لزوما بعضی از تماشاگران برای اینکه در کادر تصویر باشند این لباس را نپوشیدند.
محمدزاده، افزود: بسیاری از تصویربرداران در استفاده از این روش فیلمبرداری بر روی نامزدان بازیکنان اصلی که در زمین بازی حضور دارند زوم میکنند، در این راستا به نظر میرسد یک برنامهریزی قوی در پس پشت پرده وجود دارد.
محمدزاده، تاکید کرد: این تصاویر به طور خاص شکار میشود، و تصاویر این افراد انتخاب شده است، اما شاید در عموم تصاویری که از آنها به عنوان هانیشات نام برده میشود، این رویکرد با این جدیت وجود نداشته باشد و به سوژهای توجه میشود که بتواند بر روی آنها اثرگذار باشد.
محمدزاده با بیان اینکه استفاده از هانیشات نقش کاملا راهبردی و نگاه ابزاری دارد، گفت: این روش فیلمبرداری مبتنی بر جذب سود و سرمایه بیشتر است، کارکردش ابزاری است اما در مقایسه با مردان نقش کمتری دارد.
این کارشناس رسانه، خاطرنشان کرد: استفاده از زن در هانیشات کارکرد افزایش جذابیت را به همراه دارد، اما نوع تعاریف و تحلیلی که برای مخاطب خلق میشود متفاوت است.
انتهای پیام/