تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ایران به رده بندی لیگ جهانی رسید

  • کد خبر : 47774
  • 29 تیر 1393 - 10:31
ایران به رده بندی لیگ جهانی رسید

شاگردان کواچ که امشب به خاطر بازی سختی که مقابل تیم برزیل داشتند تا حدودی خسته بودند، در دیدار نیمه نهایی نتیجه را مقابل حریف واگذار کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی کمال مهر، مردان والیبال ایران پس از پیروزی تاریخی برابر برزیل و صعود به نیمه نهایی مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ از ساعت ۲۰ امروز شنبه ۲۷ تیرماه به وقت تهران، مقابل امریکا صف آرایی کردند.

ملی پوشان کشورمان به مناسبت شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و  حمایت از مردم غزه و پایان کشتار کودکان و مردم بی گناه و بی دفاع غزه در مسابقه مقابل تیم ملی امریکا بر دست راست خود مچ بند سیاه بستند.

**نمایندگان کشورمان ست نخست را واگذار کردند

تیم ملی والیبال کشورمان در دیدار مرحله نیمه نهایی مقابل تیم آمریکا ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ واگذار کرد.

ترکیب تیم ایران در این ست را سعید معروف، محمد موسوی عراقی، آرمین تشکری، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور ، فرهاد قائمی وفرهاد ظریف تشکیل دادند.

تیم ملی والیبال کشورمان در ست اول به طور پایاپای مقابل امریکایی ها بازی کرد.

امیر غفور در این دیدار توانست به خوبی برای تیم ایران امتیاز آوری کند. سرویس بازیکنان تیم امریکا دریافت خوبی داشت اما در یک رفت و برگشت محمد موسوی دفاع خوبی داشت و ایران را به امتیاز ۷ رساند این در حالی است که تیم امریکا در امتیاز ۶ قرار داشت.

سرویس مجتبی میرزاجانپور با تور برخورد کرد و امتیاز برابر ۷ را برای امریکا به دست آورد خروج ضربه قائمی از زمین امتیاز ۸ را به حریف داد. حساسیت بالای بازی به نوعی در میان شاگردان کواچ استرس ایجاد کرده بود.

وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه ۸ بر ۷ به نفع تیم امریکا رقم خورد.

محمدموسوی به خوبی از پاس معروف استفاد کرده و امتیاز ۸ را به دست آورد. بازیکنان هر ۲ تیم می خواستند در ست اول این دیدار قدرت واقعی خود را به حریف تحمیل کنند. امریکایی ها در این ست به خوبی در زدن سرویس های پرشی موجی خود موفق عمل کردند.

کواچ در امتیاز ۱۲ بر ۸ به گرفتن وقت استراحت فنی اقدام کرد. بازیکنان تیم ایران باید از این پس به گونه ای عمل می کردند که سرعت کار حریف در اجرای تاکتیک ها گرفته می شد.

امیر غفور درمنطقه ۲ با زدن آبشار محکم خود امتیاز ۹ را برای ایران به دست آورد. سرویس کنترلی معروف به خارج از زمین رفت و امتیاز ۱۳ برای امریکایی ها رقم خورد. حرکت پایاپ میرزاجانپور از منطقه ۶ ایران را ۱۰ امتیازی کرد. بالا رفتن اختلاف امتیاز ۲ تیم در این دیدار شرایط را برای تیم ایران سخت تر کرد. امریکایی ها در این ست در دفاع موفق عمل کردند. خروج توپ از زمین در یک رفت و برگشت امتیاز ۱۱ را برای ایران به همراه داشت.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به نفع تیم امریکا به پایان رسید.

والیبالیستهای امریکا تا اینجای کار یک تیم جدی و کم اشتباه را به نمایش گذاشتند. آنها در توپگیری و جایگیری در دفاع عقب زمین خوب عمل کردند برای برد تیم ایران نیاز به روحیه جنگنده داشت.

سرویس پرشی بازیکن تیم امریکا امتیاز ۱۲ را برای ایران به همراه داشت. سرویس میرزاجانپور دریافت خوبی داشت و امریکایی ها به امتیاز ۱۷ رسیدند. کواچ در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ دست به ۲ تعویضه زد و از مهدوی و قراء به جای غفور و معروف استفاده کرد.

تیم ایران در این بازی تا حدودی از نظر فنی افت کرده است. سرویس “دیوید لی” به خارج از زمین رفت و ایران ۱۵ امتیازی شدند. سرویس قراء دریافت خوبی داشت و با توجه با باز شدن دفاع ایران امریکایی ها خود را به امتیاز ۲۲ رساندند. آبشار غفور به امتیاز ۱۶ برای تیم ایران تبدیل شد.

کواچ در امتیاز ۲۴ بر ۱۷ به گرفتن وقت استراحت اقدام کرد. موسوی امتیاز ۱۸ را برای ایران به دست آورد.

** شاگردان کواچ ست دوم را هم واگذار کردند

ست دوم دیدار تیم های ایران و آمریکا در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع تیم حریف رقم خورد.

ترکیب تیم ایران در این ست یک تغییر داشت به طوری که عادل غلامی به جای تشکری از ابتدای بازی در ترکیب حضور داشت.

ست دوم این بازی در حالی آغاز شد که موسوی به عنوان امتیازآورترین بازیکن در تیم ایران عمل کرد. بازی با سرویس معروف آغاز شدو اولین امتیاز به تیم ایران رسید. وی بازیکنانی که در دریافت ضعیف بودند را هدف قرار داده بود.

غلامی با بهره گیری از پاس کوتاه معروف امتیاز ۲ را برای ایران به دست آورد. باز هم عادل غلامی توانست به خوبی از پاس پاسور تیم به بهترین نحو استفاده کند و امتیاز ۳ را به دست آورد.

در این ست پاسور های ۲ تیم با روی آردن به کارهای سرعتی در صدد امتیازآوری بودند. موسوی امتیاز ۴ را برای ایران به دست آورد.

“مکس” با زدن سرویس خوب خود امتیاز مستقیم ۵ را برای امریکا به دست آورد. با زیکنان تیم ایران تا اینجای کار هنوز نتوانستند قدرت واقعی خود را به نمایش بگذارند.” اندرسون” توانست امریکایی ها را به امتیاز ۷ برساند. برخورد توپ سرویس میرزاجانپور با تور امتیاز۸ را به راحتی برای حریف رقم زد.

وقت استراحت فنی اول این ست ۸ بر ۵ به سود تیم آمریکا به پایان رسید.

دفاع آمریکا روی آبشار غفور موفق عمل نکرد وامتیاز۶ برای ایران رقم خورد. سرویس موسوی به خوبی زده شد اما دفاع وسط تیم امریکا امتیاز ۹ را برای خود به دست آورد. آبشار محکم فرهاد قائمی به خارج از زمین رفت و حریف به راحتی یک امتیاز دیگر به دست آورد.

دفاع روی تیم ایران امروز با دفاع عقب زمین هماهنگی خوبی نداشت و امتیاز ۱۰ برای حریف رقم خورد. ضربه متی اندرسون به خارج از زمین رفت وایران ۹ امتیازی شد.

دفاع بازیکنان تیم ایران به خوبی انجام شد اما حریف ۱۱ امتیازی شد. غفور توانست امتیاز ۱۰ را برای ایران به دست آورد.

خوشبختانه ملی پوشان کشورمان در این دقایق بازی خود را در زمین پیدا کردند و یک به یک مقابل حریف امتیازآوری کردند. ضربه میرزاجانپور از منطقه ۴ امتیاز۱۲ را برای ایران به دست آورد. برخورد توپ سرویس بازیکنان امریکا امتیاز ۱۳ را به ایران داد. خروج سرویس موسوی از زمین امریکا را ۱۵ امتیازی کرد.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به نفع تیم امریکا ثبت شد.

امریکایی ها امروز در توپگیری بسیار خوب عمل کردند و اجازه ندادند سرعتی زنان تیم ایران عملکرد خوبی مقابل حریف داشته باشد. آن ها در دریافت سرویس های پرشی موجی ایران هم عملکرد خوبی داشتند.

پای موسوی پس از زدن ضربه اسپک در زمان فرود با دیوید لی برخورد کرد و از زمین خارج شد و کواچ اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد. و تعویض در تیم ایران صورت گرفت و سعید مصطفی وند به جای وی وارد زمین شد.

کواچ در این ست بسیار عصبانی بود وینمی خواست شاگردانش بازنده بازی باشند. سرویس بازیکنان امریکا به خارج از زمین رفتو ایران ۲۱ امتیازی شد. دفاع ایران در عقب زمین نتوانست خوب عمل کند و امتیاز ۲۳ برای حریف رقم خورد. امریکایی ها امتیاز ۲۴ خود را از اشتباه بازیکنان ایران به دست آوردند.

کواچ در امتیاز ۲۴ بر ۲۱ اقدام به گرفتن وقت استراحت فنی کرد. سرویس خوب قائمی در یک رفت و برگشت دفاع بلند حریف را در پی داشت.

تیم ایران نتیجه را واگذار کرد/ شاگردان کواچ خسته بودند

ست سوم دیدار نخست مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی والیبال میان تیم های ایران و آمریکا با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به نفع تیم حریف رقم خورد.

ست سوم در شرایطی آغاز شد که تیم ایران اسیر بازی خوب و قدرتمند تیم آمریکا شد آنها بازیکنان قدرتمند و مهره های کلیدی تیم ایران را از کار انداختند.

نخستین امتیاز تیم ایران را در این ست امریکایی ها به دست آوردند. “ماتی اندرسون” توانست به خوبی سرویس خود را به امتیاز ۳ تبدیل کند. مصطفی وند در منطقه ۴ نتوانست دریافت خوبی داشته باشد و آمریکایی ها ۴ امتیازی شدند.

کواچ در امتیاز ۴ بر ۱ به گرفتن وقت استراحت فنی اقدام کرد. برخورد سرویس تیم بازیکنان تیم امریکا امتیاز ۲ را برای ایران به ارمغان آورد. مصطفی وند امتیاز سوم برای تیم ایران کسب کرد. سرویس خوب میرزاجانپور به سختی دریافت شد اما در یک رفت و برگشت امریکایی ها به امتیاز ۷ رسیدند. معروف با زدن جای خالی روی خط یک سوم زمین حریف توپ را زد و ایران ۴ امتیازی شد. فرهاد قائمی با زدن ضربه آبشار قدرتمند خود امتیازات تیم ایران را به عدد ۵ رساند. غلامی با تحت تاثیر قرار دادن دفاع حریف ایران را ۶ امتیازی کرد.

وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه ۸ بر ۶ به نفع تیم آمریکا رقم خورد.

در ترکیب تیم ایران در این دیدار روحیه جنگندگی مثل دیدارهای قبل به خوبی دیده نمی شد بازیکنان از هیجان بالای خود برخوردار نبودند. در مقابل آمریکایی ها که شب گذشته استراحت داشتند پر قدرت ظاهر شدند.

ماتی اندرسون را ملی پوشان ایران با سرویس پرشی موجی معروف از کار انداختند و امتیاز۸ برای ایران رقم خورد. “دیوید لی ” در این دیدار یک امتیاز دیگر را برای تیم خود به دست آورد. “تایلور ساندز” سرویس خود را به خوبی روی ساعد میرزاجانپور زده و امتیاز ۱۴ را به دست آورد.

قائمی با زدن آبشار خود امتیاز ۹ را برای سرمه ای پوشان ایران به دست آورد. پوریا فیاضی در این دقایق بازی به جای میرزاجانپور وارد زمین شد.

وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به نفع تیم امریکا ثبت شد.

دفاع خوب بازیکنان امریکا مقابل حرکت فرهاد قائمی امتیاز ۱۹ را برای آن ها به همراه داشت.

شاگردان کواچ که در این روز به خاطر بازی سختی که مقابل تیم برزیل داشتند تا حدودی خسته بودند در این دقایق بازی را رها کردند تعویض های کواچ هم جواب نداد.

سرویس پرشی موجی آرمین تشکری دریافت خوبی داشت و سرعتی زنان آمریکا مانع از امتیاز آوری تیم ایران شدند. امیر غفور امتیاز ۱۵ را برای ایران به دست آورد. قائمی امتیاز۱۶ را به دست آورد.

** ساندر امتیازآورترین بازیکن شد

در پایان این مسابقه تیلور ساندر به تنهایی ۱۷ امتیاز گرفت و به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد.

در تیم ایران هم امیر غفور توانست ۱۰ امتیاز را در این بازی حساس به دست آورد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :
ایران نامزد میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال شد
پخش زنده ۴ مسابقه مرحله نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال لیگ جهانی والیبال از رسانه ملی
آمریکا حریف ایران در مرحله نیمه نهایی شد
والیبال ایران در فلورانس تاریخی شد/ ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان + فیلم و تصاویر
آمار تحلیلی ملی‌پوشان ایران برابر برزیل
برچسب ها:
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x